La Plataforma per la Llengua participa en l’homenatge a les Normes de Castelló

El passat dissabte 21 de desembre es va celebrar a Castelló de la Plana, l'acte commemoratiu del 87 aniversari de l'aprovació de les bases ortogràfiques del valencià, conegudes com a "Normes de Castelló" o "Normes del 1932". L'acte, convocat per la coordinadora Castelló per la Llengua, es va celebrar davant el lloc precís on va tindre lloc l'acte de signatura de les Normes, a la Casa Matutano, que s'utilitzava llavors com a seu de la Societat Castellonenca de Cultura, que en va auspiciar l'acord.

Dues representants dels sindicats STE-PV I CCOO-PV van llegir el manifest d'enguany promogut per Castelló per la Llengua, titulat "Respecte! Dret al valencià, igualtat real" en defensa dels drets lingüístics i de la funció del valencià com a llengua viva, i d'acollida i de cohesió de la societat valenciana. Al manifest es va reivindicar, especialment, l'ús de la llengua pròpia en l'àmbit de l'ensenyament, de la sanitat, de la justícia i també amb als funcionaris de l'Estat, amb la Policia Nacional i les altres forces de Seguretat. A l'acte es va reivindicar la creació per al País Valencià d'una nova llei d'igualtat lingüística. El delegat de la Plataforma per la Llengua al País Valencià va fer l'ofrena d'una corona de llorer en representació de Castelló per la Llengua, finalment l'acte va culminar amb la interpretació de la muixeranga.

Castelló per la Llengua demana a l'equip de govern de l'Ajuntament de Castelló garanties que els actes públics prevists es podran celebrar amb normalitat, a la Plaça Major, el 15 de febrer del 2020, superats ja els obstacles que n'han impedit la celebració el passat 14 de desembre. La commemoració va aplegar representants d'entitats com ara ACPV, Escola Valenciana, Plataforma per la Llengua i ACV Tirant, a més de la Conlloga Muixeranga de Castelló, i dels partits polítics PSPV-PSOE, Compromís i Podem-EUPV.

La coordinadora castellonenca va ser creada per diverses entitats, partits i sindicats, membres tots de la societat civil de la capital de la Plana, per a commemorar plegats l'aniversari de les Normes de Castelló. La commemoració anual sempre inclou una programació d'actes com ara xarrades informatives, fira d'entitats, mostra de cultura popular i concerts de grups musicals.