Actualitzem el portal Etiqueta’t en català, l’eina per a un consum lingüísticament responsable

Enguany, la pàgina ofereix un seguit d'altes i baixes de productes: alguns perquè han incorporat el català i, altres, perquè l'han arraconat o n'han prescindit

El 2017 la Plataforma per la Llengua va posar en funcionament Etiqueta't en català, un portal web orientat a difondre els drets lingüístics dels consumidors catalans i a facilitar una compra lingüísticament responsable. La pàgina està dividida en cinc seccions: tres d'informatives (adreçades a les empreses, als consumidors i a l'Administració pública) per fer créixer el coneixement dels drets lingüístics en l'àmbit del consum, una per poder tramitar queixes per la vulneració d'aquests drets i una darrera per cercar productes alimentaris etiquetats en català, amb l'objectiu de fer possible una despesa responsable.

Aquest 2019 la Plataforma per la Llengua ha realitzat una nova actualització a fons de la secció de productes etiquetats en català. S'hi han incorporat nous productes perquè ja estan etiquetats en català. Donem la benvinguda, doncs, a les empreses que han optat per una RSE que pren en consideració l'entorn cultural en què operen, però lamentem que encara n'hi hagi moltes que ofereixen els seus béns i serveis al nostre territori que no tenen en consideració els drets lingüístics dels seus possibles clients.

Concretament, les empreses que hem incorporat al web són: arròs Montsià, oli Tortosa, oli Priordei, oli Empordàlia, ous granja Gaià, Mel de l'avi Lluís, espècies Montsant, Petràs, Massó, Oleguer, La búfala de l'Empordà, Germans Caus, caldo Agrofresc i Empograna.

Algunes altres les hem donat de baixa perquè, o bé el català ja no és a l'etiqueta dels seus productes, o bé considerem que tenen una política d'etiquetatge erràtica en què el català hi és o no hi és arbitràriament. La Plataforma per la Llengua contactarà amb aquestes empreses per convidar-les, novament, a sumar-se a l'etiquetatge en català.