VII Torneig comarcal de Scrabble en català a Mataró

Van participar-hi 18 jugadors de diferents ciutats i clubs de Scrabble del territori

El concurs es va disputar el passat dissabte 16 de novembre a Mataró

La setena edició del torneig comarcal de Scrabble en català, que es disputa anualment i de forma itinerant en diferents poblacions de la comarca, va tenir lloc el passat dissabte 16 de novembre a Mataró. El torneig va estar organitzat per l'assemblea territorial de la Plataforma per la Llengua al Maresme, juntament amb la Federació Internacional de Scrabble en Català.

El torneig va comptar amb tres rondes, seguint el reglament dels campionats oficials de la FISC i el Diccionari Oficial en Català de Scrabble, i hi hagué una petita pausa entre cadascuna d'elles. En aquestes, els jugadors van tenir espai per conversar sobre el desenvolupament de les partides i del campionat, tot i que el principal tema de conversa va ser la jugada de 302 punts, realitzada per qui, finalment, seria el guanyador del torneig: Salvador Alsius, amb la paraula ANDINYAREN.

Durant aquests descansos, a més, els participants van poder gaudir del piscolabis preparat pel grup local de la Plataforma per la Llengua de Mataró.

La jornada va concloure amb el lliurament dels diferents premis. Els tres primers classificats van gaudir d'un lot d'ampolles de Cava per la Llengua i els guanyadors van ser els següents:

• 1r classificat, amb 3 partides guanyades: Salvador Alsius, de Barcelona.
  • 2a classificada, amb 3 partides guanyades: Mercè Illa, del Club Scrabble de Canet de Mar.
  • 3r classificat, amb 2 partides guanyades: Salvador Batlle, del Club Scrabble de Sabadell

També es van repartir tres premis especials, consistents en marxandatge de la Plataforma per la Llengua: samarretes, davantals, bosses i llibretes amb les campanyes de la nostra entitat. Com és habitual, aquests premis especials no van ser acumulatius amb els dels tres primers classificats. Els guanyadors dels premis especials van ser:

• Scrabble amb millor puntuació: Núria Homs, de Mataró, amb la paraula MANOBRE, de 86 punts.
  • Millor jugadora del Maresme, amb 2 partides guanyades: Eva Cuenca, de Mataró.
  • Millor jugada amb ela geminada: Armant Sanmamed, del Club Scrabble de Sant Andreu del Palomar, amb la Paraula AL·LÈ, de 63 punts.

Vist l'èxit d'aquesta edició del torneig, des de la Plataforma per la Llengua podem anunciar que la VIII edició del Torneig comarcal de Scrabble tindrà lloc a la ciutat d'Alella.