La Plataforma per la Llengua organitza un taller de doblatge en català al Festival Audiovisual Jove de Barcelona

El Festival Reteena tindrà lloc el 7 i 8 de desembre a la Fabra i Coats del barri de Sant Andreu

La Plataforma per la Llengua organitza, el diumenge 8 al matí, un taller de doblatge al català en el Festival Audiovisual Jove de Barcelona Reteena.

El taller es durà a terme de 10 h a 12 h i està organitzat de la mà de Drac Màgic, una cooperativa dedicada a l'estudi i la divulgació de la cultura audiovisual. Els participants del taller de doblatge podran posar en pràctica les tècniques i els secrets que fan servir els dobladors als estudis professionals.

Un cap de setmana ple de cinema, fotografia, interpretació, ràdio, YouTube i molt més! Durant els dos dies els assistents tindran l'oportunitat de participar en tallers pràctics, masterclass, taules rodones i projeccions al voltant de l'audiovisual.

El món del cinema és, dins de l'esfera cultural catalana, una anomalia pel que fa a la llengua. L'any 2016 l'oferta de cinema en català representava només el 3,4% de l'oferta global. Per a resoldre aquesta situació, s'hauria d'aplicar la Llei del Cinema de Catalunya, aprovada al 2010 i avalada per la Sentència del Tribunal Constitucional del 2017, que en va restringir la quota mínima obligatòria, de manera que les pel·lícules d'estrena cinematogràfica tenen l'obligació de distribuir-se i exhibir-se un 25 % (no un 50 % com marcava inicialment la Llei). Tot i així, la Llei no s'ha aplicat encara i, com és notori, la situació de precarietat de l'oferta en català no ha variat.

Els cineastes, els actors, els creadors de continguts audiovisuals i els dobladors són agents clau en la tasca d'apropar el català al cinema i millorar així el panorama actual de l'audiovisual.