La Plataforma per la Llengua organitza actes literaris per commemorar el Dia del Llibre Valencià

Es presentaran a Alacant, Alcoi i València diverses obres rellevants.

L'entitat se suma d'esta manera al record de la primera edició del Tirant lo Blanc el 20 de novembre de 1490.

La Plataforma per la Llengua del País Valencià ha organitzat, en col·laboració amb diferents entitats com ara Acció Cultural del País Valencià i el Casal Tio Cuc, quatre actes al voltant del Dia del Llibre Valencià per a difondre els autors propis entre el públic general. L'entitat vol promoure la data del 20 de novembre de 1490, el dia en què el primer exemplar del Tirant lo Blanc, obra cimera del segle d'or valencià, va eixir de la impremta.

Els actes començaran a Alacant, el 14 de novembre, a les 19.00 h, al Casal Tio Cuc. Allí es presentarà el llibre Ventall de paper, de Lliris Picó i Carbonell, finalista del 38è Premi Enric Valor de Narrativa Juvenil. La presentació anirà a càrrec de l'autor alacantí Joaquim González Caturla. El llibre tracta sobre el fenomen de l'anorèxia, i ha tingut una bona acollida per part dels lectors, com tots els de l'escriptora d'Ibi.

El dimecres 20 de novembre, a les 11.30 h hi haurà una trobada juvenil amb l'escriptor Pasqual Alapont, autor de la novel·la L'infern de Marta, publicada per Editorial Bromera. L'acte serà a València, a l'Octubre Centre de Cultura Contemporània. Aquesta obra d'Alapont és alhora un relat de suspens i un pràctic llibre d'autoajuda.

El dilluns 25 de novembre, al Centre Ovidi Montllor d'Alcoi, a les 19.00 h, tindrà lloc un homenatge a la trajectòria de Silvestre Vilaplana, prestigiós novel·lista que ha evocat diversos moments fonamentals de la història del País Valencià. La conductora de l'acte serà la periodista  Amàlia Garrigós, i la presentació estarà a càrrec de l'escriptora Anna Moner. El cantant Jonatan Penalba actuarà en la cloenda de l'acte.

Finalment el divendres 29 de novembre es presentarà el llibre Moneda a l'aire. Històries del València CF, del periodista i escriptor José Ricardo March. L'acte tindrà lloc al Bar Murta, de Benimaclet, a València, a les 19.00 h. En la presentació col·labora la Colla Blanc-i-negra, de seguidors de València Club de Futbol.