La Plataforma per la Llengua ha participat a la VIII Jornada algueresa a la Universitat Catalana d’Estiu

Avui, 22 d'agost, la Plataforma per la LLengua ha participat a la VIII Jornada algueresa a la UCE amb la relació "L'alguerés a l'escola avui: sensibilització i possibilitats".

Avui, dijous 22 d'agost, la Plataforma per la Llengua ha participat a la VIII Jornada algueresa a la UCE amb la relació "L'alguerés a l'escola avui: sensibilització i possibilitats".

Irene Coghene, delegada de l'associació a l'Alguer, ha tractat la temàtica de l'escola com a clau pel futur de la llengua a l'Alguer. És estada feta una anàlisi de la situació actual que pot progredir solament si la Regió Autònoma de Sardenya vota el Regulament de Lei regional 3 de juliol del 2018, n. 22, que amb la Lei estat del 15 de desembre del 1999, n. 482, dona gran possibilitats pel futur. Fondamental siguerà sensibilitzar els algueresos amb la finalitat de demanar una aplicació urgent.

La VIII Jornada algueresa «Llengua, ambient i tradició» és organitzada de l'Obra Cultural de l'Alguer, que ha previst 5 intervents més. Salvatore Izza, president de "Edicions de l'Alguer" ha presentat lo Calendari alguerés 2020 amb una relació sobre els "Quaranta anys del calendari alguerés"; "L'allada de polp: un plat típic de la cuina algueresa" és estat l'argument tractat de la representant de l'Escola de alguerés "Pasqual Scanu" Vittoria Anna Perotto; Mauro Mulas, del Centre Excursionista de l'Alguer, partint d'un document històric, ha presentat una relació del títol "Sis de gener del 1605: una taronjada a l'Alguer?". La professora de l'escola de alguerés "Pasqual Scanu" Maria Antonietta Salaris que ha presentat "L'imatge de l'Alguer en alguns poetes algueresos del sècul XX" i ha tancat la jornada Antoni Torre, de l'Obra Cultural i delegat a l'Alguer de l'IEC amb "Los paisatges del territori municipal de l'Alguer".

L'objectiu de les jornades de la Universitat Catalana d'Estiu és que siguin un punt de trobada d'estudents, professors, professionals i polítics, que venen dels diversos territoris del domini lingüístic.