| Publicada per Anna Maria Roig, voluntària lingüística de la Plataforma per la Llengua

Un grup de voluntaris lingüístics visita Montserrat

El passat dimarts 9 de juliol diversos membres de les entitats de nouvinguts que formen part de la xarxa d'entitats de la Plataforma per la Llengua, parelles lingüístiques i participants a les tertúlies lingüístiques del programa del Voluntariat per la Llengua van fer una visita guiada a Montserrat

Acompanyats de la Sònia, la nostra guia, la visita va començar amb l'explicació de la formació dels conglomerats de la muntanya, que li han procurat les seves formes tan originals. Després vam passar a l'espai audiovisual on hi ha la maqueta de la muntanya amb el nom dels pics més coneguts (com ara el Cavall Bernat), la troballa de la imatge de la Moreneta del segle xii (amb llegenda inclosa) i la formació del monestir benedictí a les primeries del segle xi, del qual aviat se celebrarà el primer mil·lenni. En aquest espai es mostren diferents vídeos sobre el monestir i el desenvolupament de la vida monàstica per part dels monjos i l'escolania.

De seguida vam visitar el Museu del Monestir, que conté una important col·lecció de pintura catalana amb obres de Martí Alsina, Vayreda, Rusiñol i Casas, entre d'altres, fruit d'una donació inicial del Sr. Sala Ardiz, a la qual s'han anat afegint altres donacions fins a completar un fons de gairebé 2.000 obres, moltes de les quals no estan exposades. El Museu també compta amb una col·lecció de materials arqueològics aplegats pel Pare Bonaventura Ubach des de començaments del segle xx.

Al final vam visitar l'església, a l'atri de la qual hi ha una escultura de Jaume Plensa, metàl·lica i buida, del cap d'una nena, de grans proporcions. L'església té al seu interior, darrere de l'altar major, el cambril de la Mare de Déu de Montserrat, al qual s'accedeix per una porta exterior a l'església, asseguda al seu tron de plata.

En resum, va ser una visita molt completa, que el temps va respectar, sense pluja i sense gaire calor.

Aquesta visita és una de les activitats programades per als voluntaris lingüístics i persones de les entitats de nouvinguts, que compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona.

Si vols participar en el programa del voluntariat lingüístic, ja sigui d'aprenent o d'ensenyant, no dubtis a contactar amb nosaltres i escriure'ns a vxl@plataforma-llengua.cat. També pots trobar totes les activitats amb les quals col·laborar com a voluntari de la Plataforma per la Llengua en aquest enllaç.