| Publicada per Anna Maria Roig, voluntària lingüística de la Plataforma per la Llengua

Els voluntaris lingüístics visiten l’exposició “Moda i Modistes” al Museu d’Història de Catalunya

El passat dimarts 14 de maig diversos membres de les entitats de nouvinguts que formen part de la xarxa d'entitats de la Plataforma per la Llengua, parelles lingüístiques i participants a les tertúlies lingüístiques del programa del Voluntariat per la Llengua van fer una visita guiada a l'exposició "Moda i Modistes" al Museu d'Història de Catalunya

L'exposició "Moda i Modistes" pretén ser un homenatge a les dones que van fer de l'art de l'agulla la seva professió i que sovint han estat poc reconegudes. De fet, fins al segle xix només els homes podien exercir de sastres i tenir tallers de costura. I per bé que també hi treballaven les dones, mai no podien arribar a ser-ne mestresses.

Els primers anys del segle xx importants dones feministes com Francesca Bonnemaison i Dolors Monserdà van reivindicar la feina de les cosidores i van fomentar els primers estudis de confecció, que més endavant es van normalitzar i del qual van aparèixer diversos sistemes. El més conegut fou el Sistema Martí. Als anys quaranta es va instaurar a Barcelona l'Alta Costura de la mà de noms com Pedro Rodríguez, Pertegaz, Asunción Bastida, El Dique Flotante i Santa Eulàlia.

En resum, és una exposició àmplia i variada en la qual moltes de les assistents han pogut reconèixer o recordar mares i àvies. L'exposició  s'ha dut a terme gràcies a la col·laboració del fons de la Fundació Antoni de Montpalau, que hi ha aportat tant material gràfic (revistes, apunts...) com els models que reflecteixen l'evolució de la moda al llarg del segle xx.

Aquesta visita és una de les activitats programades per als voluntaris lingüístics i les persones de les entitats de nouvinguts, que compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona.

Si vols participar en el programa del voluntariat lingüístic, ja sigui d'aprenent o d'ensenyant, no dubtis a contactar amb nosaltres per correu electrònic a Vxl@plataforma-llengua.cat. A més, hi ha moltes altres àrees amb què pots col·laborar com a voluntari a la Plataforma per la Llengua. Coneix-les aquí!