Es presenta “Alatac”, un curtmetratge-documental sobre la no-oficialitat del català a la UE

El passat dilluns 17 de juny es va presentar el curt-documental Alatac a la Universitat Rovira i Virgili

La presentació va comptar amb la participació de Clàudia Calduch, Neus Reverté i Denise Ortega -creadores del documental- i Francesc Marco, membre de la Junta Executiva de la Plataforma per la Llengua

El passat dilluns 17 de juny a les 19 h es va projectar per primera vegada Alatac, el curtmetratge-documental sobre la no-oficialitat del català a la Unió Europea, a la Sala de Juntes del Campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili (URV), a Tarragona. El documental és fruit del Treball de Fi de Grau de tres estudiants de Comunicació Audiovisual de la URV: Clàudia Calduch, Neus Reverté i Denise Ortega. Ha estat finançat a través d'una campanya de micromecenatge i també ha comptat amb el suport de la Plataforma per la Llengua.

Durant l'acte, les 3 creadores del projecte audiovisual van explicar el seu procés de realització i el missatge reivindicatiu de la qüestió. Així mateix, el secretari de la Plataforma per la Llengua, Francesc Marco, va felicitar les estudiants per la iniciativa i va recordar que la llengua catalana, tot i tenir més de 10 milions de parlants, continua sense ser oficial a les institucions europees.

Les entrevistes

Les entrevistes van ser una part fonamental del guió del documental. Al vídeo, diversos eurodiputats de diferents països, el president i la vicepresidenta de l'ONG del català, Òscar Escuder i Mireia Plana, així com el president Carles Puigdemont, exposen el seu punt de vista sobre la qüestió. Moltes d'aquestes entrevistes van enregistrar-se en el marc de l'exposició "The Catalan Language: 10 milion voices" que la Plataforma per la Llengua i l'eurodiputat Ramon Tremosa van organitzar al Parlament Europeu el passat mes de març.