Més de 180 persones omplen la plaça del Diamant de Barcelona per celebrar els 25 anys de la Plataforma per la Llengua

L'emblemàtica plaça de la Vila de Gràcia es queda petita per acollir els assistents al Dinar per la Llengua

El dinar popular ha comptat amb els parlaments d'Òscar Escuder, president de la Plataforma per la Llengua; Bernat Gasull, membre fundador de l'entitat; i Conxita Güell, voluntària de la territorial de l'entitat al Barcelonès

Aquest dissabte 1 de juny la Plataforma per la Llengua ha omplert a vessar la plaça del Diamant de gastronomia, música i activisme en la defensa del català. Més de 180 persones han deixat petita l'emblemàtica plaça de la Vila de Gràcia per celebrar els 25 anys de l'ONG del català, en un nou Dinar per la Llengua dels què l'entitat ha organitzat arreu del domini lingüístic català.

El dinar popular ha comptat amb els parlaments de tres representants significats de la Plataforma per la Llengua. En primer lloc, ha pres la paraula Conxita Güell, voluntària de la territorial del Barcelonès, qui ha ressaltat la tasca que realitza l'equip de voluntariat a la comarca. A continuació, Güell ha cedit el micròfon a Bernat Gasull, membre fundador de la Plataforma per la Llengua, qui ha recordat un passatge del pròleg de Carme Forcadell per al llibre commemoratiu dels 20 anys de l'entitat. Per últim, el president de l'ONG del català, Òscar Escuder, ha fet un repàs de les accions més destacades que ha dut a terme l'entitat durant aquests 25 anys de trajectòria, amb especial èmfasi en els projectes que s'estan executant aquest 2019.

L'acte ha rebut la visita d'una nombrosa representació de càrrecs institucionals, com els regidors de l'Ajuntament de Barcelona Eva Baró, Francesc Xavier Marcè i Ferran Mascarell; la directora general de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya, Ester Franquesa; i el vicesecretari general d'Acció Política d'Esquerra Republicana de Catalunya, Eduard López.

El Dinar per la Llengua ha començat a les 12 del migdia amb un vermut musical que ha precedit l'àpat popular de les 2 del migdia. El cantautor Sergi Estella ha conclòs l'acte amb un concert en directe que ha arrencat passades les 3 de la tarda.

Avui també s'ha celebrat un Dinar per la Llengua a Castelló, que s'uneix al de Barcelona i als dos primers que es van dur a terme a l'Alguer i a Sabadell. Els dinars populars organitzats per la Plataforma per la Llengua tindran les seves següents parades a València, Esparreguera, Mataró, Porreres, Vall-de-Roures i Vilafranca de Conflent. Troba el teu a www.viuencatala.cat.