Doctor Prats, Auxili i Roba Estesa, caps de cartell del Meridiana Rock

La Plataforma per la Llengua i Sunmusic BCN, productora de CanetRock, organitzen la segona edició del festival, que té com a objectiu promoure la llengua i la cultura catalanes al districte barceloní de Nou Barris

Les actuacions s'emmarquen dins la Festa Major de Porta i de Nou Barris, i pretenen crear una nova centralitat cultural en un districte on l'ús social del català ha estat històricament baix

La Plataforma per la Llengua portarà el proper 17 de maig, i per segon any consecutiu, un festival al districte de Nou Barris, coincidint amb la seva Festa Major. Aquest any, la productora de CanetRock, Sunmusic BCN, s'alia amb l'ONG del català per impulsar un concert amb un cartell de primer nivell, per tal de "generar una programació cultural de qualitat i normalitzar la participació cultural en català i, per tant, fomentar la inclusió i la cohesió socials", en paraules del president de la Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder.

Doctor Prats serà el cap de cartell d'un concert que comptarà també amb artistes de primer nivell, com Auxili, Roba Estesa, Suu, dj Ernest Codina, Nel·lo C i Infumables. Des de les 18 h i fins a les 2 h, el Parc de Can Dragó s'omplirà de música en català. La tria del lloc és especialment rellevant, perquè es tracta d'un territori exclòs de la centralitat cultural tradicional de Barcelona, segons l'entitat. És per aquest motiu que l'acte és d'accés lliure, per tal de democratitzar la cultura tot facilitant als veïns l'accés a una programació cultural de qualitat en un entorn on aquest tipus d'oferta és pràcticament inexistent. "Volem crear una nova centralitat cultural, per tal que la població de l'àrea metropolitana disposi d'un incentiu per visitar Nou Barris", assegura Escuder.

Implicació de les entitats del districte

Meridiana Rock s'emmarca dins de la Festa Major del barri de Porta i del districte de Nou Barris, però també dins del Pla d'Actuació Lingüística Integral que la Plataforma per la Llengua desenvolupa al districte. És per això que dos dels principals objectius del Meridiana Rock són incentivar l'accés i la participació dels joves en un projecte cultural i alhora incentivar la participació d'entitats veïnals, de persones nouvingudes i associacions del barri de Porta i del Districte de Nou Barris. En aquest sentit, el Meridiana Rock compta amb la col·laboració de moltes entitats del barri de Porta i especialment de les integrades a la Comissió de festes. Això suposa una extensió i consolidació de la feina conjunta amb entitats de Nou Barris, després de la realització del concert ara fa un any al districte que es va dur a terme conjuntament amb entitats de Ciutat Meridiana: "Fes-te Meridiana".

Per tal de reforçar la participació de les entitats i la importància de la seva implicació en un projecte de cohesió social, la Fundació Privada Vozes compartirà escenari amb la cantant SUU, mentre que els alumnes de l'Escola Ferrer i Guàrdia i de l'Institut Picasso de Ciutat Meridiana cantaran amb el raper Nel·lo C el que han estat preparant al llarg dels tallers de rap en català que la Plataforma per la Llengua ha impulsat als seus centres.