| Publicada per Anna Maria, voluntària lingüística de la Plataforma per la Llengua

La Casa de les Punxes rep la visita dels voluntaris lingüístics

El passat dimecres 27 de març diversos membres de les entitats de nouvinguts que formen part de la xarxa d'entitats de la Plataforma per la Llengua, parelles lingüístiques i participants a les tertúlies lingüístiques del programa del Voluntariat per la Llengua van fer una visita guiada a la Casa de les Punxes de Barcelona

Acompanyats de la mà de la Rut, la nostra guia, vam poder visitar la Casa de les Punxes, que és el sobrenom de la Casa Terradas, La Casa, una de les meravelles del modernisme de la ciutat, i que fou construïda el 1905 per l'arquitecte Puig i Cadafalch. Fou un encàrrec de la família Terradas - Brutau per a les seves tres filles, Àngela, Josepa i Rosa, i es tracta d'un únic edifici que conté els tres habitatges diferenciats, dos a les cantonades i un al centre.

La visita es va iniciar al carrer per poder admirar diversos detalls de la façana, es va continuar al pis principal i va finalitzar a la terrassa. Al final de la visita ens van facilitar una audioguia per poder tornar al principal i seguir, a través de diverses estances, la llegenda de Sant Jordi.

Les cases de cadascuna de les germanes s'identifiquen per uns plafons col·locats al capdamunt de la façana que dona a la Diagonal. A la façana posterior, al carrer Rosselló, molt més senzilla, hi trobem un plafó dedicat a Sant Jordi, amb la següent llegenda en català antic: «Sant patró de Catalunya, torneu-nos la llibertat».

Aquesta visita és una de les activitats programades per als voluntaris lingüístics i les persones de les entitats de nouvinguts, que compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona.

Si vols participar en el programa del voluntariat lingüístic, ja sigui d'aprenent o d'ensenyant, no dubtis a contactar amb nosaltres: Vxl@plataforma-llengua.cat.