Demanem explicacions al govern balear per emparar el secessionisme lingüístic

L'ONG del català considera un error la pròrroga de la cessió gratuïta d'un local a l'"Acadèmi de sa llengo baléà" i demana explicacions a l'executiu

El Govern de les Illes Balears ha renovat per quatre anys més la cessió d'un espai públic a l'associació "Acadèmi de sa llengo baléà", una entitat que promou la gramàtica inventada d'una suposada llengua que anomenen "baleà".

La Plataforma per la Llengua considera un error per part del govern balear cedir espais a una associació el codi ètic de la qual va en contra de l'essència tant de l'Estatut d'Autonomia com de la Llei de normalització lingüística del 1986. La legislació que empara el Govern de les Illes Balears com a institució té en compte, precisament, que la llengua oficial i pròpia del territori és el català.

L'ONG del català demana al govern que expliqui quin benefici a la societat aporta aquesta associació gonellista i si la reconeixen com a acadèmia.