La Plataforma per la Llengua presenta les guies d’acollida per a nouvinguts “Bună al valencià” i “Salam al valencià” en l’Ajuntament d’Almassora

La guia "Bună al valencià", per a la comunitat romanesa, comptarà amb la presència de la professora de valencià d'origen romanés Alina Chezan.

La guia "Salam al valencià", per a la comunitat musulmana, es presentarà per primera volta al públic en format d'àudio.

Continuant amb la voluntat d'acostar la llengua a les comunitats d'origen nouvingut, la Plataforma per la Llengua presentarà demà dimarts, 12 de març, dos guies d'acollida en la Sala de Formació de l'Ajuntament d'Almassora: Bună al valencià i Salam al valencià. La primera, per a immigrants d'origen romanés, serà a les 10.00h i la segona, per a la comunitat musulmana, serà a les 12.00h. De cara a la vesprada, hi haurà una roda de premsa per als mitjans a les 14.15h també en l'Ajuntament i comptarà amb la presència de la regidora de Normalització Lingüística Diana Belliure, regidoria que ha col·laborat en l'organització de l'acte.

Quant a la guia Bună al valencià, es tracta de la primera guia d'acollida que va produir la delegació valenciana de la Plataforma per la Llengua, l'any 2013. I és que fa sis anys ja s'havia detectat la necessitat d'una guia d'acollida, tenint en compte la presència destacada de membres de la comunitat romanesa concentrats principalment en la Plana. Per això, i després del llarg recorregut del material, demà es presentarà la segona edició del Bună.

Pel que fa a la guia Salam al valencià, es presentarà en dos formats: l'estàndard, en paper, i l'audioguia, en un llapis de memòria. Este material, que fa de pont amb els valencians d'origen musulmà, ha sigut passat recentment a arxius sonors ja que s'havien detectat necessitats lectores entre els membres d'eixa comunitat. Per això, des de la Plataforma per la Llengua es va optar per aprofitar les possibilitats tècniques actuals per a arribar millor als nous valencians, segons les seues realitats. A més, també es poden trobar tots estos materials gratuïtament en el web de l'entitat des de ja mateix.