La Plataforma per la Llengua exigix a l’Hospital del Vinalopó que utilitze el valencià com marca la llei

Arran de les queixes d'un soci de l'entitat, l'estiu passat es van presentar instàncies a l'ODL i al Síndic de Greuges per l'incompliment absolut de la legislació lingüística.

El Síndic reconeix que l'Hospital no ha respost als seus requeriments i l'entitat emprén tràmits nous per a solucionar esta discriminació cap al valencià.

L'estiu passat, un pacient de l'Hospital del Vinalopó i soci de la Plataforma per la Llengua, va fer arribar a l'entitat una queixa per a exigir que el valencià estiguera present en l'ús habitual del centre hospitalari. Segons es podia constatar, tant la retolació, com la cartelleria, així com els formularis, l'atenció del personal o els missatges orals estaven en castellà; en algunes ocasions, també en anglés i alemany. Però en cap cas en valencià.

La Plataforma per la Llengua, donant eixida al malestar del seu soci, va presentar queixes tant a l'ODL com al Síndic de Greuges per a solucionar esta anomalia que discrimina greument la llengua pròpia dels valencians. Amb tot, passats els mesos, l'hospital no ha respost a cap dels requeriments dels dos organismes.

Per a l'ONG del valencià és incomprensible la deixadesa d'una de les obligacions més bàsiques de l'administració valenciana cap a la llengua i, per això, ha reiniciat els tràmits davant de la Conselleria de Sanitat a fi que l'Hospital del Vinalopó complisca la normativa legal cap al valencià. És sorprenent que un hospital públic entenga que és important poder atendre els pacients en anglés i en alemany, però que discrimine el valencià, llengua oficial i pròpia del territori on es troba l'hospital.