Ajuda’ns a promoure l’ús social del català entre els joves de Sabadell!

La Plataforma per la Llengua opta a engegar el projecte "Construïm ciutat, fem barri. Promovem l'ús social del català entre els joves!"

Per a fer-lo possible, demanem als habitants de Sabadell majors de 14 anys que el votin d'aquí al 21 de gener a https://decidim.sabadell.cat/ o als 40 punts de votació habilitats.

La Plataforma per la Llengua opta a posar en marxa un nou projecte en el "Construint Ciutat" del 2019, el programa de l'Ajuntament de Sabadell que promou la participació ciutadana per tal de decidir millores en l'espai públic o en els equipaments municipals i projectes per potenciar la cohesió social a la ciutat.

Amb el lema "Construïm ciutat, fem barri. Promovem l'ús social del català entre els joves!", l'ONG del català es troba ja en la fase de votació per obtenir el vistiplau per poder dur a terme un nou projecte que promogui l'ús social de la llengua entre els joves del municipi.

Aquest projecte, emmarcat en l'àmbit d'educació, té una previsió pressupostària de 55.000 euros. S'adreça als instituts de Sabadell, on pretén potenciar l'ús habitual de la llengua entre els joves, fomentar l'oci juvenil en català i aconseguir que l'alumnat trenqui amb els estereotips sobre la llengua catalana (sovint considerada aliena i només vinculada al món acadèmic).

En aquest sentit, els objectius principals de l'actuació són:

• Acostar el català als joves que no el parlen habitualment, de manera que esdevingui una eina de cohesió i d'integració a la societat, lliure de racisme i de discriminació per raó de gènere.
  • Treballar per normalitzar el català en els sectors culturals, juvenils i de lleure.
  • Crear i propagar noves idees i generar dinàmiques que permetin potenciar l'ús social del català en aquests àmbits, especialment en els sectors socials joves menys sensibilitzats per aquesta qüestió.
  • Fomentar la capacitat crítica i reflexiva de l'alumnat.
  • Difondre valors i actituds positius a través d'activitats lúdiques.

Es preveuen 80 tallers sobre diversitat lingüística, glosa i rumba, mems i youtubers com a eines principals per a dinamitzar els grups d'estudiants a la recerca de l'acompliment dels objectius descrits anteriorment.

Des d'avui 8 de gener i fins al proper dia 21 les persones majors de 14 anys empadronades a Sabadell tenen temps per votar el seu projecte preferit a la pàgina web https://decidim.sabadell.cat/. Si no tens compte al web, hauràs de seguir aquests passos:

1. Registra't amb el teu correu electrònic.
  2. Confirma el teu compte clicant l'enllaç que t'haurà arribat al teu correu del web de Decidim Sabadell.
  3. Per acabar de formalitzar el teu registre, caldrà que emplenis l'apartat d'autoritzacions, amb el teu DNI i data de naixement.
  4. Un cop creat el compte al portal web, podràs votar quatre candidatures.

També ho pots fer presencialment als 40 punts de votació disponibles.

Gràcies avançades pel vostre suport!