Les Estrenes, festa de Los Tres Reis

Diumenge 6 de gener en Llarg de Sant Francesc tenguerà lloc la manifestació Les estrenes a cura de la delegació local de la Plataforma per la Llengua.

L'organització no governativa, que de 25 anys treballa al fi de promovir la llengua catalana com a instrument de cohesió social, no vol olvidar els més petits i gràcies al gran èxit tengut als anys passats també enguany propon la festa de Les Estrenes L'estrena és un regal fet en ocasió de la Festa dels Reis d'Orient que tradicionalment portaven los dons.

A l'Alguer els més petits aguarden los menuts, donats dels més grans amb una taronja, a la qual són fets talls. La finalitat de la manifestació és mantendre viva aqueixa tradició, que ha acompanyat generacions d'algueresos, amb una atenció particular a la llengua. De les hores 9:30, los voluntaris de l'associació distribuiran gratuïtament les taronges i la primera estrena. L'activitat siguerà acompanyada de l'animació musical d'Àngel Maresca, Lo barber, amb un repertori de cançons tradicionals alguereses i catalans lligades al Nadal i a la Festa dels Tres Reis. La manifestació, en col·laboració amb la Fondazione Renzo Laconi de l'Alguer, fa part del calendari del Cap d'Any #mésqueunmes de la Fundació Alghero i de l'Administració municipal.

Durant lo maití, lo grup Scout Agesci Alghero 2 donarà vida als jocs tradicionals algueresos, com jocs amb la corda, baldúfola, peu cossu i tants altros. Amb la participació a l'adveniment, lo grup Scout manté viu l'interès per la llengua i la cultura algueresa, interès ja mostrat en diverses ocasions i concretitzat al 2011 amb la firma de l'acord per prendre part al projecte 4 Vents, un programa que posa en contacte totes les associacions scout dels territoris de llengua catalana. Per l'ocasió arribaran los membres del Consell dels 4 Vents, que se reuniran el 5 de gener per la primera volta en ciutat i que participaran amb entusiasme a la manifestació.