El jurat de la VI edició dels Premis Martí Gasull i Roig es reuneix per a deliberar sobre les 246 propostes presentades

El proper 7 de gener del 2019 es donaran a conèixer els tres finalistes que optaran a guanyar el guardó a l'exemplaritat en la defensa de la llengua

Els membres del jurat dels Premis Martí Gasull i Roig es van reunir ahir per escollir els tres finalistes del premi i el guanyador del Premi Especial del Jurat de la VI edició. A la reunió es van valorar els 246 candidats recollits en aquestes setmanes, tenint en compte les 545 propostes de candidatures que ha rebut la Plataforma per la Llengua per tal d'escollir la persona o entitat que ha fet més pel català.

El jurat està format per personalitats de la cultura, la política i la societat catalanes. En aquesta edició participen com a jurat el president de la Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder; Jordi Manent, filòleg i historiador; Isona Passola, la presidenta de l'Acadèmia del Cinema Català; el periodista de RAC1 Joan Maria Pou; l'escriptor Jaume Cabré; el director d'El Punt Avui Xevi Xirgo; la mare de Martí Gasull, Pilar Roig, i la filòloga i catedràtica de la Universitat de València Rosanna Cantavella. També forma part del jurat l'expresidenta del Parlament de Catalunya, Carme Forcadell, empresonada de manera injusta i estretament vinculada amb la Plataforma per la Llengua. Forcadell va rebre tota la informació i documentació sobre els candidats i emetrà la seva valoració des de la presó de Mas d'Enric.

A partir del 7 de  gener, dia que es donaran a conèixer els finalistes al web www.premimartigasull.cat, es posarà en marxa un període de votació popular per a decidir el guanyador del premi. L'acte de lliurament se celebrarà al teatre Poliorama de Barcelona el pròxim 4 de febrer.

Des de la Plataforma per la Llengua volem agrair un any més la tasca del jurat i el seu compromís amb la nostra organització.