La Plataforma per la Llengua Baix Llobregat participa en el 4t Dictat Català de Sant Andreu de la Barca

La 4a edició del dictat es va celebrar el passat 28 de novembre al Teatre Núria Espert. L'ONG de català va participar de l'acte entregant el premi de la modalitat jove.

Una cinquantena de persones van assistir a la 4a edició del Dictat Català de Sant Andreu de la Barca al Teatre Núria Espert. Trenta-cinc persones van decidir posar a prova els seus coneixements de català agrupats en tres modalitats: adults, joves i alumnes dels cursos de català. L'acte, organitzat pel Servei Local de Català del Consorci per a la Normalització Lingüística i l'Ajuntament de Sant Andreu de la Barca, va comptar amb la col·laboració de la Plataforma per la Llengua, en aquesta ocasió representada per la voluntària Thelma Estrella.

L'autora del text triat pel dictat d'enguany fou Maria Aurèlia Capmany, en ocasió del 100 anys d'aniversari del seu naixement. El fragment escollit era de l'obra Vés-te'n, ianqui!, i durant la revisió del text els participants van expressar que l'havien trobat "fàcil",

Durant la correcció del dictat, Jordi Milian de l'Illa dels Llibres va conversar amb Roser Capdevila, il·lustradora, escriptora i autora de Les Tres Bessones, amb motiu de la publicació del seu llibre autobiogràfic La nena que volia dibuixar. Capdevila va parlar de les experiències d'infantesa explicades al llibre, entre les quals podem destacar les anècdotes referents a la seva professora d'escola que va inspirar el personatge de la cèlebre Bruixa Avorrida.

Després de la conversa i l'entrega dels premis, un dels quals es va haver de decidir per sorteig per un empat a zero errors en el text del dictat i zero errors en les paraules de desempat, l'acte va cloure convidant els assistents a prendre un tros de coca i una copa de cava.