Continua la promoció de Mans Manetes. L'Alguer: paraules, cançons i veus de minyons

Los minyons nats del 2015 al 2018 pogueran prendre gratuïtamentla pròpia còpia a la biblioteca municipal Rafael Sari.

Lo projecte de la Plataforma per la Llengua, organització no governativa que treballa per promoure la llengua catalana com a instrument de cohesió social, ha vist la producció d'un llibre-disc en llengua catalana de l'Alguer dedicat a criatures i adolescents, distribuït gratuïtament en totes les escoles alguereses, publiques i privades, de les maternes a les superiors, a tots los ensenyants i als alumnes.

La capil·lar distribució però no se ferma en aquí, de fet, el llibre- disc, siguerà consignat gratuïtament gràcies als dependents de la prestigiosa biblioteca municipal Rafael Sari a totes aquelles criatures alguereses, encara en edat pre-escolar, nades del 2015 al 2018, que no han pogut beneficiar de la pròpia còpia durant l'any escolàstic 2017-2018. Per la consegna gratuïta les famílies poden anar en biblioteca municipal en plaça del Moll n. 2, en los següents horaris: de dilluns a divendres de les 8:00 a les 14:00 i de dilluns a dijous també de les 15:30 a les 18:30.

Los nats a partir del primer d'octubre passat, han rebut i continuen a rebre un exemplar al moment de la registració, gràcies a la col·laboració de l'ofici anàgrafe. D'aqueixa manera, fins a l'exhauriment dels exemplars, se garantirà almanco una còpia del material en cada casa, portant en cada família la música tradicional.

La finalitat principal és fer entrat en contacte les noves generacions amb la llengua catalana de l'Alguer i dels altros territoris del domini lingüístic. Lo projecte, a més, té un fort valor cultural, lingüístic, pedagògic i de promoció de la ciutat, ampliant la coneixença de la varietat algueresa en los altros territoris de llengua catalana, on la Plataforma per la Llengua obra.

El llibre-disc Mans Manetes és estat presentat durant lo Festival Barnasants a l'Alguer a gener a Teatre Cívic i a març l'auditori de Joventut a l'Hospitalet de Llobregat. A més les cançons alguereses de Mans Manetes són arribades, gràcies al gir organitzat de la Plataforma per la Llengua, a València, Gandia i Castelló (País Valencià) i a Cassà de la Selva (Girona) a dins del Festival Càntut.

La producció artística de tot el projecte és estada curada dels catalans Marc Serrats (Xerramequ) i Raph Dumas que, amb l'assessorament del músic alguerès Claudio Gabriel Sanna, han arranjat i modernitzat cançons tradicionals i d'autors com Pasqual Gallo, Pino Piras, Mariano Piras, Franco Cano, Antonello Colledanchise, Àngel Maresca Lo Barber, per citar-ne alguns.

Los interpretes del cd són una coral formada de minyons algueresos, Bianca Arras, Michele Calaresu, Carla Carboni, Viola Chiavetta, Matilde Giaimis, Anita Maltana, Alessandro Meraglia, Marta Motzo, Alessia Paddeu i Giulia Tufa, diversos artistes de tot lo domini lingüístic català, com Joan Garriga, Arnau Caparó, Pau Elias (Aquafonia), Neus Berenguer, Mireia Vives i Borja Penalba, Xarli Oliver, Carles Sanjosé, Meritxell Gené, Pot Petit, Guillem Roma, Carles Belda i Pau Alabajos, a més dels algueresos Àngel Maresca Lo Barber i Danilo Lutzoni, cantant del grup I Pirati, Arianna Cocozza i Franco Cano amb l'alumna Sophia Cadoni.

Lo projecte té el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini del Municipi de l'Alguer i de la Fundació Alghero.