La Plataforma per la Llengua consolida la seua aposta pel Dia del Llibre Valencià després de l’èxit dels actes de la setmana

Els assistents a les quatre presentacions han acollit amb interés i de manera molt participativa la iniciativa.

La Plataforma per la Llengua ha organitzat quatre actes al voltant del Dia del Llibre Valencià per a difondre els autors propis entre el públic general. La iniciativa, que ha ocupat una setmana, va començar el dimarts dia 20 de novembre amb una presentació literària en dos municipis simultàniament: Algemesí i Vila-real. En el primer, la Casa Cantonera va ser el punt d'acollida per al repàs de l'obra de l'erudit Vicent Josep Escartí, acompanyat amb la música d'Elies Monxolí i conduit per la també escriptora Anna Moner, de Vila-real.

I, precisament, la ciutat de la Plana va acollir eixe dia la presentació del Premi de la Crítica dels Escriptors Valencians 2018: Les quatre vides de l'oncle Antoine, de Xavier Aliaga. L'acte, presentat per l'escriptor Vicent Usó va comptar amb la participació atenta de l'associació cultural local Socarrats i de la Llibreria Ausiàs.

El dimecres, baix l'empara del Casal Tio Cuc d'Alacant, es va presentar l'obra d'investigació filològica Els parlars valencians, de Vicent Beltran i Carles Segura-Llopes, èxit de vendes del 2017 i que va aplegar una cinquantena de persones. Una participació molt semblant a la de l'acte de València (Octubre Centre de Cultura Contemporània) del matí de dijous, on l'escriptora Gemma Pasqual i Escrivà va participar d'una trobada jove amb alumnes d'institut. Una cloenda juvenil molt oportuna per a demostrar la vitalitat de la literatura valenciana entre els lectors del futur.