La Plataforma per la Llengua exigix que l’Ajuntament d’Alacant no discrimine el valencià i mantinga el suport a la Plaça del Llibre

L'ONG del valencià recorda al consistori que la Plaça del Llibre és espai de venda que facilita als consumidors l'adquisició de llibres en la llengua pròpia dels alacantins

L'entitat lamenta que el PP municipal provoque, una volta més, un retrocés en el suport a la llengua

Després de l'èxit de la 6a Plaça del Llibre de València, celebrada de l'1 al 4 de novembre, la Plataforma per la Llengua exigix a l'Ajuntament d'Alacant que no discrimine el valencià i que recapacite en la seua idea de retirar el suport a la Plaça del Llibre d'Alacant. La iniciativa, que enguany arriba a la tercera edició, suposa reunir en un dels eixos comercials més importants de la ciutat la representació més nodrida del panorama editorial valencià i en valencià. Els motius al·legats per l'alcalde, sobre que es tractava d'un acte polític, demostren el poc respecte cap a la llengua i el desconeixement més absolut de la indústria editora pròpia.

L'entitat lamenta que, amb el canvi de color polític municipal, el suport cap a la llengua pròpia dels alacantins s'haja reduït amb excuses partidistes i, per tant, anima els populars a mirar als seus companys de la Diputació d'Alacant, que continuen col·laborant amb la iniciativa. Per a la Plataforma per la Llengua és incomprensible que l'administració dificulte que llibreters i editorials guanyen visibilitat i difusió i, per això, transmet el seu suport a la Cívica - Escola Valenciana i a la Fundació FULL per continuar fent-se'n càrrec de l'organització a pesar de tot.