Presentem la guia "Salam al català" a Eivissa, Sant Francesc Xavier i Maó

La Plataforma per la Llengua Illes Balears apropa la llengua catalana a la comunitat araboparlant illencs d'Eivissa, Formentera i Menorca

La Sala Marià Villangómez de la Biblioteca Municipal d'Eivissa acollirà la presentació de la guia Salam al català el dilluns 22 d'octubre a les 19.30 h. Dimarts 23 d'octubre, a les 19.00 h, l'acte tindrà lloc a la Biblioteca Marià Villangómez de Sant Francesc Xavier. A Menorca, la presentació se celebrarà el dissabte 27 d'octubre, a les 18 h, a Ca n'Oliver, a la ciutat de Maó.

En totes tres presentacions s'exposarà la versió de la guia adaptada al context illenc i anirà acompanyada d'una xerrada amb l'objectiu de detectar les necessitats de la comunitat araboparlant en matèria lingüística.

A Eivissa hi participaran Neus Mestres, directora de la Plataforma per la Llengua; Bernat Joan, sociolingüista; Emma Segura, professora de català per l'Institut d'Estudis Baleàrics, i Mohamed Youssef El Amrani, nouvingut d'origen magrebí.

En el cas de Formentera hi intervindran Maria Teresa Ferrer, presidenta de l'OCB de Formentera; Bernat Joan, sociolingüista; Iris Palomo, tècnica d'immigració, i Wassima Bouhia, nouvinguda d'origen araboparlant que ens presentarà el seu testimoni.

Finalment, a Menorca, participaran en el col·loqui Miquel Àngel Maria Ballester, conseller de Cultura del Consell Insular de Menorca; Biel Pons, regidor de l'Ajuntament de Maó; Vicky Suárez, tècnica de l'oficina d'atenció a la persona nouvinguda (OFIM), i Soumia Achalhi, estudiant d'origen magrebí.

En acabar, s'obrirà un torn obert de participació perquè els assistents puguin aportar les seves experiències i, així, poder contribuir a detectar millor les necessitats dels araboparlants de les Illes.

La guia "Salam al català" ha estat editada gràcies al suport de la Direcció General de Política Lingüística. En l'organització del col·loquis hi han col·laborat els Consells de Menorca i Formentera, els ajuntaments de Maó i Eivissa, l'Obra Cultural de Formentera i el Centre de Català d'Eivissa.