Col·laborem amb el II Congrés de joves investigadors en llengua i literatura catalanes

La Plataforma per la Llengua dona suport al II Congrés de l'AJILLC, que s'ha celebrat a Lleida i que ha aplegat joves investigadors i filòlegs del conjunt dels territoris de parla catalana

Entre el 3 i el 6 d'octubre desenes de doctorands, lectors de català i altres investigadors en filologia van aplegar-se a la capital del Segrià en el marc del II Congrés Internacional de l'Associació de Joves Investigadors en Llengua i Literatura Catalanes, que comptava amb la col·laboració de l'ONG del català.

Les temàtiques d'estudi que es van exposar al llarg del Congrés van ser molt diverses. En el camp de la llengua s'aprofundí en temes lèxics i morfosintàctics, en l'atenuació lingüística, en propostes didàctiques per a l'ensenyament de la llengua i en el paper del professorat de català a secundària.

Pel que fa a les recerques literàries, s'analitzaren aspectes de les obres de Julià de Jòdar, Maria Aurèlia Capmany, Andreu Nin i Ramon Llull, el vincle intel·lectual entre el poeta Jaume Ferran i el pintor Palau Ferré, la narrativa del Calendari Llemosí del segle xix o el paper de la literatura urbana a Barcelona i Palma.

El membre de l'Executiva de la Plataforma per la Llengua Francesc Marco va assistir al congrés, on va felicitar l'organització per haver donat continuïtat a un projecte de futur que permet consolidar un espai de trobada i anàlisi per a les recerques en llengua i literatura catalanes.