Festa de Les Maries del 2018

Divendres 7 i dissabte 8 de setembre la Plataforma per la Llengua ha participat a la Festa de Les Maries a l'iglésia medieval de Nostra Senyora de l'Esperança al camí l'Alguer-Bosa, curant una especial programació musical, amb artistes algueresos i catalans.

Los protagonistes dels concerts del divendres són estats Claudio Gàbriel Sanna i Meritxell Gené, amb un repertori de música d'artistes del domini lingüístic.

Lo dia 8 el concert de Mans Manetes. L'Alguer: Paraules Cançons i Veus de Minyons, coordinat de Claudio Gabriel Sanna i Marc Serrats, amb la coral de minyons que ha participat a l'enregistrar el disc, acompanyats dels musicistes Salvatore Maltana, Dario Pinna i Paolo Zuddas. A les 22:00 lo programa és continuat amb el concert de Yasmin Bradi i Marc Serrats, mentres la festa s'és tancada amb el "punxa discos" en català.

Enguany la llengua catalana de l'Alguer és estada present en tots los espectàculs musicals de la festa civil, una de les festes més esponatànies i autèntiques de l'algueresitat que no ha patit la corrupció del turisme de massa.

La festa ha tengut lo patrocini del Municipi de l'Alguer, de la Fundació Alghero i de la Fundació Banco di Sardegna i en col·laboració amb la Plataforma per la Llengua i l'associació Saber i Sabor.

Durant els dies de la festa, han presenciat als actes els membres de la Junta Executiva, aprofitant la ocasió per reunir-se per la primera vegada a l'Alguer, a la Sala Reunions del Palau Serra, seu de l'assessorat a la Cultura i al Català de l'Alguer del Municipi.