L’Alguer i Catalunya, més a prop gràcies al cinema en català

La Plataforma per la Llengua organitza la mostra "Cinema en català" del 19 al 22 de setembre

El cicle comptarà amb la presència d'Isona Passola, presidenta de l'Acadèmia del Cinema Català

L'històric vincle lingüístic i cultural entre l'Alguer i Catalunya estrenarà, aquest mes de setembre, un vessant cinematogràfic amb la mostra "Cinema en català". Quatre pel·lícules de producció catalana recent es projectaran, del 19 al 22 de setembre, al Teatre Cívic de l'Alguer acompanyades d'una convidada il·lustre: Isona Passola, productora i presidenta de l'Acadèmia del Cinema Català.

L'organització del cicle va a càrrec de la Plataforma per la Llengua i de la Società Umanitaria di Alghero, entitat que des de fa més de cinquanta anys treballa per la difusió de la cultura cinematogràfica i audiovisual.

Per al públic alguerès la mostra serà una ocasió per conèixer la cinematografia catalana més actual, però també per veure pel·lícules en llengua catalana amb subtítols en italià (en un cas, també en sard). L'objectiu de la Plataforma per la Llengua és que l'oferta audiovisual en català pugui implantar-se no només al cinema, sinó també a les escoles i a la televisió local. Totes les projeccions es faran al Teatre Cívic de l'Alguer a les 20.30 h.

Unes hores abans de la inauguració de la mostra, dimecres 19 de setembre, el Síndic de l'Alguer, Mario Bruno, i el president de la Fundazione Alghero, Massimo Cadeddu, faran una recepció oficial a la presidenta de l'Acadèmia del Cinema Català, Isona Passola, i a representants de les entitats organitzadores.

Estiu 1993, la primera projecció, és el llargmetratge de debut de la directora Carla Simón, guanyador de tres premis Goya, del premi Gaudí a la millor pel·lícula i candidat a l'Òscar com a millor pel·lícula estrangera. Amb una base autobiogràfica, Simón explica el primer estiu de la Frida, una nena de sis anys, amb la seva nova família, que l'ha adoptada després de la mort dels seus pares.

L'endemà, dijous 20 de setembre, al mateix lloc i a la mateixa hora, serà el torn d'Incerta glòria, d'Agustí Villaronga, director de la molt guardonada Pa negre. Isona Passola, productora de la pel·lícula i presidenta de l'Acadèmia del Cinema Català, participarà en la projecció. Amb el rerefons de la Guerra Civil, l'any 1937, la cinta narra les vivències de dos joves soldats, en Lluís i en Juli, i d'una vídua de guerra fascinant i enigmàtica, la Carlana.

El divendres 21 de setembre es projectarà La propera pell, dirigida per Isaki Lacuesta i Isa Campo. La pel·lícula explica la història d'un adolescent desaparegut que torna a casa al cap de vuit anys. Donat per mort per tothom, s'intenta reintegrar en un context familiar marcat inevitablement pel misteri de la seva desaparició.

Per acabar, el dissabte 22 de setembre la mostra es clourà amb la pel·lícula d'animació Atrapa la bandera, d'Enrique Gato. Un nen valent de 12 anys, en Mike, fill i net d'astronautes, ha d'arribar a la Lluna abans que el malvat Richard Carson, que pretén esborrar la gesta de l'Apol·lo 11 per tal de recuperar la bandera nord-americana del 1969.

L'entrada a cada projecció tindrà un cost de 2 euros, però també es podrà comprar un abonament de 6 euros per a les quatre pel·lícules.

El cicle de projeccions gaudeix del patrocini de l'Ajuntament de l'Alguer i de la Fundació Alguer, té el suport de la Generalitat de Catalunya i de l'Acadèmia del Cinema Català, i forma part del programa del projecte TxT.