La Plataforma per la Llengua ha participat a la L edició de la Universitat Catalana d'Estiu durant la VII Jornada Algueresa

La Plataforma per la Llengua ha presentat el projecte "Mans Manetes. L'Alguer: paraules cançons i veus de minyons"

La programació del Cinema ha inclús la projecció del documentari "L'Alguer: un pentagrama com un carrer", dirigit de Roger Cassany i produït de la Plataforma per la Llengua.

Dilluns 20 d'Agost del 2018 ha tengut lloc la VII Jornada Algueresa "Qual futur pel català de l'Alguer?" organitzada de l'Obra Cultural de l'Alguer a dins de la programació de la L edició de la Universitat Catalana d'Estiu.

Tota la jornada és estada dedicada al paper que ha tengut la Uce en aqueixos 50 anys, al futur de la nostra llengua i al buit que ha deixat al món cultural alguerés Don Antoni Nughes, segurament lo més gran intel·lectual alguerés contemporani, que al 2011 ha tengut lo Premi Ganigó. Han participat los representants de la territorial de la Plataforma portant a Prada el projecte "Mans Manetes. L'Alguer: paraules cançons i veus de minyons" i el documentari "L'Alguer: un pentagrama com un carrer".

L'acte és començat a les 10:00 amb els intervents de Carlo Sechi, director de l'Obra Cultural de l'Alguer amb el "Record de Tonino Nughes" i Jordi Padros Serra, Coordinador en l'àmbit d'EspaisNaturals amb "Reports entre la Xarxa dels Parcs de la Diputació de Barcelona i l'Obra Cultural de l'Alguer: 13 anys de col·laboració".

Han continuat Carlo Sechi amb "L'activitat de l'UCE en aqueixos 50 anys en favor de la promoció del català de l'Alguer" i Antoni Torre, membre de la Secció de Ciències Biològiques i Delegat a l'Alguer del President de l'IEC), amb la "Presentació del contribut de la Delegació a l'Alguer de l'Institut d'Estudis Catalans per la valorització del català de l'Alguer".

A la tarda, diverses conferències: iniciant de "Normativa actual i noves perspectives per l'alguerés" a cura de Irene Coghene, presidenta de la Consulta Cívica de les Polítiques Lingüístiques del català l'Alguer i representant de la Plataforma per la Llengua, i "La situació de l'ensenyament del català de l'Alguer" a cura de Maria Antonietta Salaris, Professora de l'Escola de Alguerés "P.Scanu".

Successivament "L'Editoria en llengua a l'Alguer", a cura de Salvatore Izza, President de Edicions de l'Alguer i la presentació del projecte "Mans Manetes. L'Alguer: paraules cançons i veus de minyons", a cura de Mauro Mulas de la Plataforma per la Llengua.

A les 20.00 és estat lo moment de la representació teatral de la comèdia en alguerés "Les Núvoles" de Aristòfanes a cura del Grup Teatral "I compagni di Luca" constituït d'estudents i professors dels liceus algueresos.

L'últim apuntament del dia, a les 23:00, és estada la projecció del documentari "L'Alguer: un pentagrama com un carrer", dedicat a la ciutat catalana de Sardenya, dirigit de Roger Cassany i produït de la Plataforma per la Llengua.

Durant tota la jornada hi és estada una exposició de llibres en alguerés a cura de l'Obra Cultural i de Edicions de l'Alguer.

L'apuntament era i és a Prada de Conflent, en Catalunya Nord, amb cursos, actes i jornades dedicades a diverses temàtiques, com ciències de la natura, ciència i tecnologia, dret, història, ciències de la salut, economia, pensament, literatura, llengua, música i cinema. Endemés programa cursos de formació cultural específica, seminaris d'investigació i exposicions.