Èxit dels tallers per a joves oferts per la Plataforma per la Llengua

Arribem a les vacances d'estiu amb una molt bona acceptació dels tallers que des de la Plataforma per la Llengua hem ofert a les associacions de lleure juvenils per tal de promoure les activitats de lleure en català.

Un total de 14 tallers, entre rap, glosa i teatre, han estat realitzats per nois i noies d'entre 8 i 18 anys.

La participació dels joves en el món de la glosa i del rap fa que desenvolupin la capacitat de sintetitzar idees, sentiments i reflexions.

Aprendre a improvisar també implica tenir molt clars els conceptes, l'expressió i la comprensió oral. Per tant, la glosa i el rap aporten molt en el desenvolupament de la persona, ja que són activitats col·lectives que necessiten la comprensió de l'altre. La glosa i el rap també potencien la creativitat perquè et fan buscar i trobar la paraula adequada per tal de rimar i ser enginyós en allò que vols dir.

Amb els tallers de teatre els nois i noies practiquen les diferents tècniques escèniques: exercicis d'escalfament, jocs i dinàmiques lúdiques amb exercicis i jocs de teatre, jocs teatrals en equip, dinàmiques de grup i exercicis amb l'espai, gestuals, etc.

De mica en mica comencen a perdre la vergonya i proven de fer petites improvisacions grupals.

El lleure... també en català!