La territorial del Baix Llobregat-Esparreguera lliura el primer Premi a la Qualitat Lingüística en la 6a edició de l’Edurecerca

El 15 de juny va tenir lloc a l'auditori del Palau Falguera de Sant Feliu de Llobregat la 6a edició de l'Edurecerca, la iniciativa dels Serveis Territorials del Departament d'Ensenyament al Baix Llobregat que, conjuntament amb diverses entitats de la comarca, premia els treballs de recerca de 2n de batxillerat amb el patrocini de la Diputació de Barcelona, el Consell Comarcal i l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat.

Enguany hi van participar 51 centres d'ensenyament secundari, es van seleccionar 72 treballs i hi van presentar treball 84 alumnes.

Van presidir l'acte Jordi San José, alcalde de Sant Feliu de Llobregat, Josep Perpinyà, president del Consell Comarcal del Baix Llobregat, Rafael Homet, diputat delegat d'Educació de la Diputació de Barcelona i Francesc Ballester, director dels Serveis Territorials al Baix Llobregat del Departament d'Ensenyament

La territorial de la Plataforma per la llengua va participar-hi per primera vegada atorgant el Premi a la Qualitat Lingüística al costat d'altres entitats comarcals com el Consell Esportiu, el Centre d'Estudis del Baix Llobregat, l'Arxiu Comarcal, el Consell de Dones, el CRAM, Innobaix, UPC, Parc Agrari, Consorci de Turisme, Fundació Orienta, la cooperativa de comunicació Fetasantfeliu, i l'Aula de Música i Teatre.

No va ser fácil per a la territorial de la Plataforma per la Llengua escollir entre els onze treballs finalistes atesa la gran qualitat que tenien tots els treballs seleccionats. Finalment el primer Premi a la Qualitat Lingüística va ser per a l'alumna Maria Carrasco Pérez de l'institut Ribera Baixa del Prat de Llobregat pel treball titulat "La importància de la preparació física i psicològica en la gimnàstica rítmica d'alt nivell", tutoritzat per Jaume Marí, professor del Departament de Llengua i Literatura Catalanes.

En el preàmbul introductori, Rosa Monforte, de la territorial de la Plataforma per la Llengua va destacar el fet que aquest primer Premi a la Qualitat Lingüística coincidís amb la commemoració del 150 anys del naixement de Pompeu Fabra i dels 100 anys de publicació de la primera gramàtica normativa del català i que aquesta era la millor manera de retre homenatge al Mestre, al seny ordenador de la llengua catalana, exemple de la lluita per la dignitat de la llengua i per la defensa del multilingüisme. També va esmentar, a grans trets, les campanyes que en aquests moments té en marxa l'entitat tant en l'àmbit nacional com territorial i va destacar la de "El català, llengua comuna."

La participació de la territorial de la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat en el premi Edurecerca es fa gràcies al Centre d'Estudis Comarcals del Baix Llobregat i al fet que, amb motiu dels 40 anys del Centre, la territorial vagi decidir fer-se'n sòcia i iniciar un seguit de col·laboracions.

L'objectiu per a la propera edició és continuar amb l'atorgament del Premi a la Qualitat Lingüística i introduir un nou reconeixement per als treballs en matèria de llengua i literatura catalanes centrats en la comarca.