Oberta la inscripció a l'escola de música tradicional valenciana 'Emergents' de Xàtiva

La innovadora escola d'estiu presenta un ambiciós projecte de música clàssica, moderna i tradicional valenciana que conclourà amb un gran espectacle on col·laboraran artistes i músics de renom. La Plataforma per la Llengua col·labora amb la proposta, en l'aposta de l'entitat per donar conéixer el patrimoni cultural valencià arreu de les comarques.

Emergents, l'escola de música tradicional valenciana, se celebrarà del 2 al 13 de juliol a la localitat de Xàtiva (la Costera) i comptarà amb figures tan reconegudes com el compositor i director guardonat internacionalment Saül Gómez i Soler; Ramon Cardo un dels màxims referents del jazz a València, Joan Marc, productor d'Auxili, Mariana Morales, provinent de l'orquestra internacional Teresa Carreño, i David Martínez, de l'orquestra Montecarlo. La Plataforma per la Llengua recorda que es tracta d'una de les iniciatives més innovadores en música popular valenciana i felicita l'organització per l'aposta en donar-la a conéixer al jovent del territori.

El colofó de la jornada serà amb el concert final, on participaran els components dels grups Smoking Souls, Auxili, La Trocamba Matanusca, Sis Veus per al Poeta, Andreu Valor  i Pep Gimeno "Botifarra".

Emergents està adreçada a estudiants de grau elemental i mitjà o a joves amb inquietuds musicals d'entre 11 i 30 anys. Les inscripcions ja es poden fer a través del web www.escolaemergents.com i el preu són 85 euros per als alumnes del Conservatori Lluís Milan i les escoles de música de les bandes de Xàtiva i 110 euros per a la resta d'alumnat. Hi ha 80 places dividides en les especialitats de Piano, Vent Metall, Vent Fusta, Corda, Guitarra, Percussió i Dolçaina. Anima't i inscriu-te per a participar en totes les activitats programades!