Participem en un col·loqui sobre l’activació juvenil

L'ONG del català participa en un acte on joves d'entitats reflexionen al voltant de l'activació juvenil en el moment actual de país.

Aquest divendres 25 de maig de 2018 a les 19.30 h la Plataforma per la Llengua ha pres part en un col·loqui celebrat als Lluïsos de Gràcia per plantejar la necessitat de reactivar la participació juvenil en un moment transcendent per a la societat catalana. La força del moviment universitari, el paper clau dels nous catalans i el canvi de dinàmiques participatives fruit de les noves tecnologies, han estat alguns dels temes tractats.

Organitzat per l'Assemblea Nacional de Joves Independentistes, la sectorial juvenil de l'ANC, i el col·lectiu Birres per la Independència, l'acte ha comptat amb la presència de diversos joves d'entitats juvenils que formen part de la Taula Jove per la República.

L'historiador Francesc Marco, en representació de la Plataforma per la Llengua, ha destacat al col·loqui la importància de les entitats juvenils per aconseguir resultats tangibles en els diferents àmbits sectorials. Així mateix, ha fet èmfasi en el paper rellevant que poden tenir els nexes internacionals de les diferents organitzacions, i ha posat com a exemple l'European Language Equality Netword (ELEN), la coordinadora d'entitats europees de llengües minoritzades de la qual forma part la Plataforma per la Llengua.

La Plataforma per la Llengua, amb les entitats juvenils

Al llarg d'aquest darrer any, l'ONG del català ha participat en diversos actes organitzats per la Taula Jove per la República per incentivar la mobilització dels i les joves en el procés de transició nacional que viu Catalunya.

Abans del referèndum de l'1 d'octubre de 2017:

i abans de les eleccions del 21 de desembre de 2017: