Més de 5.000 persones reivindiquen el català com a llengua comuna en un concert a Ciutat Meridiana

Mishima, La iaia, Mazoni i Joan Garriga (La Troba Kung-fú) han estat els caps de cartell del concert Fes-te Meridiana organitzat per la Plataforma per la Llengua. Les entitats i associacions del barri s'han sumat a l'acte amb una mostra i activitats infantils, exemplificant així la col·laboració entre el teixit d'aquest barri de Nou Barris i l'ONG del català

Posar en valor el català com a llengua d'ús social i gaudir de la música en directe ha estat l'objectiu del concert Fes-te Meridiana, que aquest dissabte 19 de maig ha agrupat més de 5.000 persones. El concert organitzat per la Plataforma per la Llengua, que ha suposat el colofó de la campanya 'El català, llengua comuna', ha servit per reivindicar també la importància de la llengua com a eina de cohesió social.

Durant més de 10 hores d'espectacle, a l'antic camp de futbol del barri hi han actuat grups com Mishima, Joan Garriga (La Troba Kung-Fú), La iaia, Mazoni, Koers i Ruc'n'Roll i s'hi han realitzat activitats i tallers. Es tracta d'una programació extraordinària al barri de Ciutat Meridiana, on l'ONG del català fa temps que treballa a través del Pla d'Actuació Lingüística Integral, que busca dinamitzar diversos públics en l'ús de la llengua catalana.

Amb aquest concert popular i gratuït, la Plataforma per la Llengua ha posat en relleu la complicitat amb el teixit associatiu i veïnal del territori i ha demostrat que es pot normalitzar lingüísticament qualsevol espai o barri del país amb una proposta atractiva.

Fes-te Meridiana ha comptat amb la participació d'entitats com l'Associació de Veïns de Ciutat Meridiana, el CNL de  Nou Barris, PES Cruïlla, Equavoley,  Metal Fest Ciutat Meridiana,  Associació Islàmica Ciutat Meridiana,  Heavys de la Meri - MOGUERA,  Gospel, Associació Ghanesa de Catalunya, Club de Petanca de Torre Baró, Vallbona Viu (PC), Associació de Comerciants Ciutat Meridiana o Escola Ferrer i Guàrdia, i té el suport de l'Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona.

Campanya 'El català, llengua comuna'

El concert celebrat aquest dissabte ha estat també el punt final d'una campanya impulsada per la Plataforma per la Llengua per tal de potenciar i dinamitzar l'ús social del català

A través del web www.llenguacomuna.cat, es poden veure entrevistes que contraposen els testimonis de 14 personalitats que no van tenir el català com a primera llengua, però que l'han adoptat, el comparteixen i n'impulsen l'ús. Entre aquests testimonis, hi trobem l'expresident de la Generalitat de Catalunya José Montilla, el primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Gerardo Pisarello, el diputat d'ERC al Congrés, Gabriel Rufián, la periodista Lídia Heredia o l'alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon.