Carrefour ha reincorporat el català a la seva pàgina de compra en línia, però el servei en aquesta llengua segueix essent molt defectuós

La pàgina web de compres de Carrefour torna a estar disponible en català, però per ara la llengua només és present en el primer nivell de navegació i en alguns menús estàtics La Plataforma per la Llengua ha transmès a l'empresa la seva satisfacció per la decisió presa, però també ha dit que no pot quedar-se en un gest testimonial

La Plataforma per la Llengua i el grup d'administradors de webs per a la defensa del català WICCAC han enviat recentment un correu al director executiu de Carrefour al sud d'Europa, el francès Eric Uzan, per felicitar-lo per la decisió de la companyia de reincorporar el català a la seva pàgina web de compres en línia i per instar-lo que faci tot el possible perquè el gest no sigui testimonial. Per ara, la pàgina en català només és operativa en el primer nivell de navegació i en alguns menús estàtics, però no per al servei complet.

En la seva carta a Uzan, que dirigeix Carrefour a Itàlia i Espanya, les dues entitats en defensa de la llengua han argumentat que els catalanoparlants han de ser tractats amb la mateixa dignitat que els parlants de llengües europees de mides similars i que l'accés als serveis en la pròpia llengua al propi país és un dret ciutadà i es tracta d'una qüestió d'igualtat i de no discriminació. A més, la Plataforma per la Llengua i WICCAC també consideren que als territoris de parla catalana l'ús del català és percebut com una bona pràctica empresarial i com una mostra de sensibilitat, d'arrelament al territori i de responsabilitat social corporativa.

Finalment, la Plataforma per la Llengua i WICCAC també han aprofitat la carta per recordar a Uzan que la llei vigent obliga les empreses a etiquetar tots els productes en català. En concret, el Codi de consum de Catalunya, aprovat pel Parlament el 2010 i validat recentment pel Tribunal Constitucional espanyol, diu que els ciutadans tenen dret a rebre de manera immediata la informació obligatòria en català, es presenti en el format que es presenti. Si bé una normativa europea posterior limita aquesta obligació al camp dels productes no alimentaris, un estudi sobre l'etiquetatge dels productes de marca pròpia dels supermercats a Catalunya elaborat per la Plataforma per la Llengua mostra que Carrefour infringeix de manera generalitzada la normativa vigent en aquesta qüestió.