Una quarantena de participants en la 5a edició del concurs Lletra a Lletra d’Esparreguera

Dimarts 24 d'abril, a les 18 h, va tenir lloc la 5a edició del concurs Lletra a Lletra d'Esparreguera, a la Biblioteca Municipal L'Ateneu. L'acte es va emmarcar dins de la 8a Setmana de la Llengua Catalana al municipi i va aplegar una quarantena de participants.

El Concurs Lletra a Lletra d'Esparreguera és una activitat organitzada conjuntament per la Plataforma per la Llengua del Baix Llobregat-Esparreguera, la Biblioteca Municipal L'Ateneu i l'Ajuntament d'Esparreguera, amb la col·laboració del professorat de llengua catalana dels tres centres de secundària el municipi: l'Escola Cooperativa El Puig, l'Institut El Cairat i l'Institut El Castell.

El públic, compost per amics, companys, familiars i professorat dels centres, va seguir atent i amb emoció la sessió. En finalitzar l'acte, la coordinadora de la junta territorial del Baix Llobregat, Rosa Monforte, va entregar els primers i segons premis i Carla Canongia, directora de la Biblioteca L'Ateneu va lliurar-ne el tercer.

Els premis atorgats van ser tres per cada nivell. El primer premi va ser una tauleta digital que aportava la Plataforma per la Llengua; el segon, un lot de marxandatge d'aquesta ONG que incloïa una samarreta exclusiva d'edició especial i el tercer, un lot de llibres donat per la biblioteca.

Els guanyadors del concurs van ser els següents:

1r d'ESO

1r premi: August Alert (IES El Castell)

2n premi: Iaham (IES El Castell)

3r premi: Malak el Adouti Haloui (IES El Castell)

2n d'ESO

1r premi: Saul Blas (IES El Castell)

2n premi: Jordi Sagrera (IES El Castell)

3r premi: Paula Borràs (IES El Castell)

3r d'ESO

1r premi: Marc Paredes (Escola El Puig)

2n premi: Zineddine Achouirif (IES El Castell)

3r premi: Gili Serrat (IES El Cairat)

4t d'ESO

1r premi: Mireia Rubinart (Escola El Puig)

2n premi: Anna Ratlla (IES El Cairat)

3r premi: desert

L'objectiu principal del concurs va ser encoratjar els joves esparreguerins un any més a continuar amb el seu aprenentatge de la llengua catalana, valorant-ne l'estudi ja realitzat gràcies a la tasca docent que duen a terme els centres de secundària de la vila dia rere dia.