12a edició del Dictat Català d’Esparreguera

La 12a edició del Dictat Català d'Esparreguera va tenir lloc el passat 4 d'abril a la Sala d'Actes de la Biblioteca Municipal L'Ateneu. Va ser un acte emmarcat en la 8a Setmana de la Llengua d'Esparreguera i organitzat per la Regidoria de Política Lingüística de l'Ajuntament d'Esparreguera i el Servei de Català del Consorci per la Normalització lingüística i va comptar amb la col·laboració de la territorial del Baix Llobregat de la Plataforma per la Llengua.

El fragment de text triat per al dictat va retre homenatge a Manuel de Pedrolo (1918-1990), en el centenari del seu naixement, com una manera de contribuir a l'Any Pedrolo. Es tractava d'un fragment de 109 mots del capítol "La fillada" extret del llibre Domicili permanent.

L'activitat va aplegar un total de 90 persones i va comptar amb 80 participants. Entre els assistents a l'acte hi havia nombrosos alumnes dels cursos de català per a adults, alguns alumnes de batxillerat acompanyats del professorat de català i esparreguerins assidus al dictat de cada any.

Esther Vaquero, en nom de la junta de la territorial, va explicar en la seva intervenció les línies i objectius d'actuació de l'entitat a la comarca i en general, també va esmentar que enguany es commemora l'Any Fabra en els 150 anys del naixement de l'insigne gramàtic i en els 100 anys de publicació de la Gramàtica catalana i va acabar animant els participants amb aquestes paraules del Mestre Fabra: "cal no abandonar mai ni la tasca ni l'esperança."

El lliurament de premis es va dur a terme dilluns 23 d'abril, dia de Sant Jordi, a les 7 de la tarda, a la mateixa biblioteca.