La territorial del Baix Llobregat de la Plataforma per la Llengua col·labora en el 12è Dictat Català d’Esparreguera

Dilluns 16 d'abril es durà a terme la 12a edició del Dictat Català dins els actes de la 8a Setmana de la Llengua Catalana a Esparreguera. L'acte tindrà lloc a la sala d'actes de la Biblioteca Municipal L'Ateneu a les 7 de la tarda. El lliurament de premis es durà a terme dilluns 23 d'abril, Diada de Sant Jordi, a les 7 de la tarda, a la mateixa sala de la biblioteca, coincidint amb el lliurament de premis dels Jocs Florals d'Esparreguera. La convocatòria d'enguany s'emmarca en les activitats de l'Any Pedrolo.

El Dictat Català d'Esparreguera és una activitat organitzada pel Servei Local de Català d'Esparreguera (SLC), del Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL), i la Regidoria de Política Lingüística de l'Ajuntament d'Esparreguera. A més, l'acte compta amb la col·laboració de l'associació Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera, de l'agència de viatges Terres Llunyanes i de pastisseries Cal Ferran. També hi col·laboren Ràdio Esparreguera i l'Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC).

Per poder-hi participar, cal ser major de 16 anys, estar vinculat a Esparreguera o al SLC, no tenir actualment ni haver tingut cap vinculació professional amb el Consorci per a la Normalització Lingüística, així com no ser professional de la llengua catalana.

Hi ha vint premis, el primer s'emportarà un viatge d'un cap de setmana per a dues persones a Menorca  o Mallorca (o a qualsevol altre indret continental dels Països Catalans). A més,  hi ha subscripcions anuals gratuïtes a revistes de l'APPEC (Associació de Publicacions Periòdiques en Català). La categoria Jove tindrà de premi una tauleta digital iPad, obsequi a càrrec de la Plataforma per la Llengua. L'alumne dels cursos de català per a adults del SLC d'Esparreguera que tingui menys errades, rebrà un exemplar del Diccionari de la llengua catalana, de l'Institut d'Estudis Catalans. També hi ha quatre premis especials a la participació, sortejats entre tots els participants.

Bases del 12è Dictat Català d'Esparreguera