Jordi Cuixart, sobre el Mans Manetes: “Us tinc ben presents, les nostres cançons de pau m’acompanyen a cada volta de pati”

El president d'Òmnium Cultural, convertit en pres polític per l'Estat espanyol, contesta des de Soto del Real una carta que la Plataforma per la Llengua i el Festival BarnaSants van enviar-li des de l'Alguer.

El passat 20 de gener una delegació de la Plataforma per la Llengua i del Festival BarnaSants vam viatjar a l'Alguer per estrenar l'espectacle 'Mans manetes. L'Alguer: paraules, cançons i veus de minyons'. Des del municipi sard, la vicepresidenta de la Plataforma per la Llengua, Mireia Plana, el director del Festival BarnaSants, Pere Camps, els músics, i tota  l'organització, van agafar una entrada del concert i la van enviar a Jordi Cuixart i a Jordi Sánchez a la presó de Soto del Real.

Li enviàvem unes paraules de record i les nostres abraçades més afectuoses. Era una mostra d'estima cap a dos activistes, dos líders d'entitats culturals, cíviques i pacífiques, que l'Estat espanyol ha convertit en presos polítics.

Aquesta setmana hem rebut la resposta d'en Jordi Cuixart. Diu així:

Presó de Soto del Real, 10/03/2018

Quina il·lusió tan gran rebre la vostra entrada signada per tots els amics.

Us tinc ben presents: la música, les nostres cançons de pau, d'amor, de lluita i resistència, m'acompanyen a cada volta de pati, en cada minut a la cel·la.

Ens tenim, hi som. Tanqueu els ulls ben fort. No ho veieu? Estem més units que mai. Això és preciós.

Petons a l'Alguer del nostre cor en defensa de la unitat de la llengua i de tots els pobles germans d'Europa.

Sempre militants de la tendresa,

Visca els Països Catalans,

Jordi Cuixart

President d'Òmnium Cultural

La Plataforma per la Llengua i el Festival BarnaSants reclamem un cop més amb totes les nostres forces la posada en llibertat immediata dels presos polítics que l'Eestat espanyol reté com a ostatges per manca de cultura democràtica. Llibertat presos polítics!