Visita guiada a l’exposició (R)evolució de les dones en la música, al Palau Robert

Membres de les entitats de nouvinguts que formen part de la xarxa d'entitats que dinamitza la Plataforma per la Llengua, parelles lingüístiques i participants a les tertúlies lingüístiques del programa del Voluntariat per la Llengua van realitzar una visita guiada a l'exposició de les dones en la música al Palau Robert.

L'Helena Morén, la comissària de l'exposició, va acompanyar els voluntaris lingüístics en el recorregut dels diferents gèneres musicals amb veu de dona. L'exposició mostra clarament el paper no sempre reconegut de les dones en el món musical com a intèrprets, instrumentistes o compositores. L'itinerari s'inicia amb les dones folkloristes i les cançons tradicionals, on  trobem la Palmira Jaquetti, que va col·laborar en el Cançoner Popular Català. De la musica clàssica destaquen personalitats com la pianista Alícia de Larrocha, la soprano Victòria dels Àngels o la compositora Lluïsa Casagemas.

A l'espai "Dones i Poesia" criden l'atenció exemples de poemes escrits per dones com ara "Dones, flors i violes", un homenatge a Maria Aurèlia Capmany, que va influir en la Nova Cançó. A l'espai de jazz, per exemple, hi trobem figures importants com ara Núria Feliu, Carme Canela o Andrea Motis. L'exposició conclou amb un mural de Marta Bellvehí que il·lustra un poema de Maria Mercè Marçal:

"Dins la pell de l'ona salada

serem cinc-centes, serem mil.

Perdrem el compte a la tombada.

Juntes farem nostra la nit."

Aquesta visita és una de les diverses activitats programades pels voluntaris lingüístics i per les persones de les entitats de nouvinguts gràcies al suport de la Generalitat de Catalunya i de l'Ajuntament de Barcelona.

Si vols participar en el programa del voluntariat lingüístic, ja sigui d'aprenent o d'ensenyant, no dubtis a contactar amb nosaltres enviant un correu electrònic a vxl@plataforma-llengua.cat o trucant al 933211803.