Òscar Escuder presenta l’InformeCAT a Brussel·les

El president de la Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder, presentarà el proper dilluns a Brussel·les l'InformeCAT, l'anuari que l'ONG del català elabora per presentar les dades més rellevants sobre la situació de la llengua catalana.

En aquest acte, Escuder explicarà al públic de la capital belga quines són les xifres que avalen que el català és una llengua forta a Europa, perquè té més de 10 milions de parlants, fet que la situa en la posició 14 de les llengües europees en nombre de parlants. També exposarà les discriminacions que la nostra llengua pateix per part de les institucions espanyoles i europees, com el fet que el president del Parlament Europeu, Antonio Tajani, no tingui ara la voluntat política de fer-la oficial a l'eurocambra, tot i haver-ho manifestat en ocasions anteriors.

En aquesta presentació, que es farà a les 7 de la tarda al Casal Català de Brussel·les, també participarà el conseller de Cultura del Govern legítim, Lluís Puig, responsable de les polítiques lingüístiques a Catalunya.

En el viatge a la capital comunitària, el president de la Plataforma per la Llengua, que estarà acompanyat de la directora de l'entitat, Neus Mestres, també mantindrà contacte amb altres representants institucionals europeus.