La Plataforma per la Llengua envia el document en defensa de la immersió lingüística a Xavier Garcia Albiol

El mes de novembre passat, l'ONG del català va iniciar una campanya per a denunciar els atacs més abusius contra el model d'escola catalana.

A través del web estimoelcatala.cat, prop de 1.800 persones han valorat que el president del Partit Popular a Catalunya, Xavier Garcia Albiol, és el personatge que mereix rebre l'informe elaborat per la Plataforma per la Llengua que exposa que el sistema d'immersió lingüística garanteix que l'alumnat catalanoparlant d'origen sigui bilingüe en acabar els ensenyaments obligatoris.

Xavier Garcia Albiol ha atacat el model d'escola catalana diverses vegades i ha arribat a afirmar que a les escoles catalanes s'educa els infants per a odiar a Espanya. Per aquest motiu, la Plataforma per la Llengua li enviarà el document en defensa del model lingüístic on s'explica en què consisteix i quines són les seves característiques i s'ofereix una comparació del model educatiu català amb el model educatiu d'altres països que utilitzen la mateixa metodologia.

A través de la campanya "Qui la diu més grossa?", la Plataforma per la Llengua ha volgut donar a conèixer l'informe "La immersió lingüística. Un model eficaç i exitós" i, a la vegada, denunciar els nombrosos atacs injustificats que l'escola catalana ha estat rebent els darrers mesos per part d'alguns sectors de la societat.

L'escola catalana concilia la cultura d'origen amb la catalana i aconsegueix que el nostre país gestioni el seu multilingüisme. La immersió lingüística és un model capaç de cohesionar l'alumnat sense tenir en compte la llengua que es parla a casa. Des de l'ONG del català creiem que és de vital importància defensar aquest sistema educatiu davant dels atacs injustificats que rep. Per aquets motiu, l'entitat ha elaborat aquest informe que dona arguments suficients per a rebatre les difamacions que personatges com Xavier Garcia Albiol, Alfonso Dastis o Albert Rivera han difós amb la voluntat d'erosionar-lo.