La diversitat de llengües, tresor cultural d’Europa

El dimarts, 6 de febrer, a la Facultat de Filologia de la Universitat de Barcelona, se celebrarà una taula rodona sobre la diversitat lingüística a Europa. L'acte, organitzat per FUEN (Federal Union of  European Nationalities) amb el suport de la Plataforma per la Llengua, l'Assemblea Nacional Catalana, el GELA (Grup d'Estudi de Llengües Amenaçades) i Vilaweb, comptarà amb la participació de Vinczent Lórant (FUEN), Emili Boix (Catedràtic de la Secció Lingüística del Departament de Filologia Catalana de la UB) i Vicent Partal (director de Vilaweb).

Europa respecta els drets de les minories lingüístiques? De quines eines i instruments disposem per a defensar-les? Per tal de respondre aquestes qüestions i moltes altres sobre la situació de les llengües minoritàries o minoritzades a Europa, FUEN celebrarà el pròxim dimarts, 6 de febrer, d'11 a 13 h., una taula rodona amb la participació de Vinczent Lórant, Emili Boix i Vicent Partal.

L'acte, que es portarà a terme a la sala 0.1. de l'edifici Carner de la Facultat de Filologia de la Universitat de Barcelona, també servirà per a presentar la iniciativa "Minority Safepack", una iniciativa legislativa europea que té com a objectiu recollir un milió de signatures per a aconseguir que la Comissió Europea iniciï una sèrie de procediments legislatius que tinguin com a objectiu millorar la protecció de les persones que pertanyen a minories nacionals i lingüístiques i reforçar la diversitat cultural i lingüística de la UE. Les mesures que es proposen tenen a veure amb el reconeixement de la igualtat entre les llengües, l'abolició dels límits d'emissió de contingut audiovisual en les llengües minoritzades entre les fronteres dels estats membres i els drets de participació política per a les minories nacionals. Les signatures s'han de recollir abans del pròxim 1 d'abril a través d'aquest web.

Signa per a aconseguir que es garanteixin els teus drets lingüístics!