50.000 suports per a reclamar la reciprocitat total dels mitjans de comunicació audiovisuals en català

La Plataforma per la Llengua ha assolit l'objectiu de les 50.000 signatures per a denunciar la restricció injustificada dels mitjans de comunicació audiovisuals en català entre els territoris del domini lingüístic. L'ONG del català utilitzarà aquests suports per a continuar reclamant el compromís ferm i inequívoc dels quatre estats implicats (Espanya, França, Andorra i Itàlia) i garantir que aquesta reciprocitat legal i tecnològica sigui total.

La manca de reciprocitat entre els mitjans de comunicació audiovisuals en català als territoris de parla catalana incompleix la Directiva 2010/13/CE, reguladora de la llibertat de circulació dels productes audiovisuals. La Plataforma per la Llengua treballa en diversos fronts per a aconseguir que els estats implicats apliquin les mesures pertinents per a acabar amb aquesta vulneració dels drets lingüístics dels catalanoparlants. Per una altra banda, l'ONG del català també malda per a aconseguir que Europa apliqui la normativa que protegeix aquests drets.

A través del web catalàsensefronteres.cat, la Plataforma per la Llengua ja ha aconseguit el suport de 50.000 persones per a denunciar aquesta anomalia en l'àmbit europeu. Gràcies a aquestes signatures tenim més força per a pressionar els organismes europeus perquè actuïn a fi d'aconseguir que Espanya, França, Andorra i Itàlia deixin d'incomplir la normativa europea i menystenir la Carta Europea de Llengües Regionals o Minoritàries (CELRoM), que tots ells han signat i/o ratificat.

El cap de setmana passat, la Plataforma per la Llengua va reunir-se amb la regidora de Cultura i Política lingüística de l'Alguer, Gabriella Esposito, per a explicar-li la nostra campanya i el que estableix la normativa europea. Així, es va acordar amb l'ajuntament de la ciutat sarda d'actuar conjuntament perquè a l'Alguer es puguin rebre amb normalitat les televisions i ràdios en català.

Des de l'ONG del català volem expressar el nostre agraïment a totes les persones que ja han donat suport a aquesta causa i animar a unir-s'hi les qui encara no ho han fet. Un dels darrers èxits que l'entitat ha assolit, recuperar els vols entre Catalunya i l'Alguer, ha estat gràcies a la participació de milers de persones en la campanya "Volem volar", que mostra que la unitat i l'acció conjunta té molta més força.