Descobreix com s’ha fet “Mans manetes. L’Alguer: paraules, cançons i veus de minyons”

Al web mansmanetes.org, la Plataforma per la Llengua ha publicat un avançament del documental que està preparant per a donar a conèixer la situació de la llengua catalana a l'Alguer. Amb aquest vídeo podreu veure com s'ha dut a terme la gravació del llibre-disc "Mans manetes. L'Alguer: paraules, cançons i veus de minyons" que serà presentat aquest dissabte al Teatre Cívic de la ciutat sarda

Mans manetes. L'Alguer: paraules, cançons i veus de minyons és una producció de la Plataforma per la Llengua amb la col·laboració de BarnaSants i el suport de la Generalitat de Catalunya. L'objectiu és oferir a les noves generacions d'algueresos -que no gaudeixen de gairebé cap tipus d'ensenyament en llengua catalana a l'escola- un producte d'homenatge a la seva cultura.

El llibre-disc s'ha pogut finançar també gràcies a una campanya de microdonatius que ja compta amb les aportacions de més de 300 mecenes i que continuarà oberta fins el proper mes de març. Podeu participar-hi des d'aquest enllaç.

L'enregistrament de les cançons del disc es va dur a terme els dies 4, 5 i 6 de setembre 2017 a la Biblioteca Catalana de l'Obra Cultural de l'Alguer. Roger Cassany i Jordi Carreño han estat els encarregats d'enregistrar aquest procés que reflecteix l'entusiasme i la il·lusió que tots i cadascun dels participants han esmerçat per a fer d'aquest projecte un material de referència per a la promoció de la llengua catalana i les tradicions culturals a l'Alguer.

Des de l'ONG del català volem agrair la participació de l'Institut d'Estudis Catalans, el Municipi de l'Alguer, la Fondazione Meta, Alghero Turismo i l'Obra Cultural de l'Alguer.

A continuació, us deixem un petit avançament del documental que estem elaborant per a donar a conèixer la situació de la llengua catalana a la ciutat de l'Alguer i que també ens mostra el procés de producció d'aquest llibre-disc: