Les Estrenes, festa de Los Tres Reis

Dissabte 6 de gener al llarg de Sant Francesc, ha tengut lloc la cinquena edició de les Estrenes, festa dels Tres Reis, organitzada de la Plataforma per la llengua a l'Alguer amb el suport del Municipi de l'Alguer i de la Fundació Meta a dins del calendari Cap d'any #mésqueunmes. La festa, començada a les 10:00, ha vist la distribució de les taronges amb la primera estrena, fent que l'antiga tradició local se complissi també enguany.

L'animació musical és estada a cura de Àngel Maresca, Lo barber, amb un repertori de música infantil i cants de Nadal. En plaça també els scouts del grup Alghero 2 de Sant Miquel, que han organitzat los jocs tradicionals, com jocs amb la corda, baldúfola, peu cossu i tants altros, al quals eren convidats los minyons i les famílies, que cada any tornen a l'apuntament de la Plataforma per la llengua. Lo grup scout té un interés a la llengua i la cultura algueresa, ja monstrada quan, al 2011, los scouts de l'Alguer han firmat l'acord per prendre part al projecte 4 Vents, un programa que posa en contacte totes les associacions scout dels territoris de llengua catalana.

Tants los minyons que han demanat solament l'estrena, venguts de casa amb la taronja pròpia: un resultat que assegura una continuïtat d'aqueixa festa.

A la parada de l'associació, a més de les taronges i els adhesius, eren a disposició les Agendes de la Terra del 2017-2018. La distribució és continuada als dies següents directaments als edificis escolars.

L'apuntament amb una nova iniciativa de l'entitat a l'Alguer és lo 20 de gener a Teatre Cívic, lo concert de presentació del projecte llibre-disc Mans Manetes. L'Alguer: paraules, cançons i veus de minyons, amb el patrocini del Municipi de l'Alguer, a dins del calendari del Cap d'Any #mésqueunmes de la Fundació Meta.