El centre Octubre de València acull l’exposició itinerant “El valencià, al cinema!”

La campanya de la Plataforma per la Llengua reclama més implicació de l'administració per a potenciar el cinema en llengua pròpia. La inauguració de l'exposició serà el pròxim dilluns 15 de gener, a les 19 hores, al rebedor del centre cultural.

L'Octubre Centre de Cultura Contemporània de València acollirà, del 15 al 31 de gener, l'exposició itinerant "El valencià, al cinema!", promoguda per la Plataforma per la Llengua. La iniciativa reclama veure amb normalitat pel·lícules en valencià i anima les administracions públiques a comprometre's amb el cinema de producció pròpia editat en la nostra llengua. L'acte d'inauguració de l'exposició serà el pròxim dilluns 15 de gener, a les 19 hores, al rebedor del centre cultural. L'esdeveniment compta amb la col·laboració d'Acció Cultural del País Valencià (ACPV).

La campanya "El valencià, al cinema!" vol promoure les iniciatives valencianes que aposten per la llengua pròpia en la producció de continguts audiovisuals. En aquest sentit, l'entitat ha elaborat materials informatius que expliquen la situació del cinema en valencià, adreçats a un públic familiar. A més, la campanya compta amb una pàgina web (www.elvalenciaalcinema.cat), que acumula mig miler d'adhesions pel cinema en valencià.

L'entitat vol fer visible la problemàtica del sector audiovisual valencià; un sector laboral que compta amb dificultats per a obrir-se pas per la manca d'espais de comunicació que aposten per la llengua pròpia al territori valencià. És, per tant, un sector que travessa enormes dificultats des d'una perspectiva lingüística. En aquest sentit, la Plataforma per la Llengua celebra la posada en marxa d'À Punt Mèdia, com a espai de comunicació públic i en valencià, que ha de servir per a millorar la situació de la indústria audiovisual del país.

L'acte d'inauguració a l'Octubre serà el dilluns 15 de gener, a les 19 hores, i comptarà amb la participació de representants de l'entitat i d'ACPV. Així mateix, l'organització servirà un refrigeri als assistents.