Aquest Nadal, regala jocs i joguines en català

Visita la versió nova del web jocsijoguines.cat i descobreix tots els jocs que utilitzen la nostra llengua. Perquè tenim dret a divertir-nos en català!

És jugant que els infants aprenen i descobreixen tot el que els envolta. Per això, des de la Plataforma per la Llengua reivindiquem la importància de poder jugar en català i convidem a tothom a regalar joguines que utilitzin la nostra llengua. Al portal jocsijoguines.cat hi podreu trobar tota la informació sobre els jocs, les botigues i les empreses que fan un ús responsable del català en els seus productes. A més, l'ONG del català també posa a disposició de tots els nens i nenes una carta als Reis Mags d'Orient en català.

Segons l'Article 128-1 de la Llei del Codi de consum de la legislació catalana, "Les persones consumidores tenen dret a rebre en català les informacions necessàries per al consum, l'ús i el maneig adequat dels béns i serveis, d'acord amb llurs característiques, amb independència del mitjà, format o suport utilitzat, i especialment les dades obligatòries relacionades directament amb la salvaguarda de la salut i la seguretat". Per tant, les empreses que no etiqueten ni utilitzen el català en els seus productes estan vulnerant la normativa i trepitjant el nostre dret com a consumidors. És per això que abans de comprar algun joc o joguina hem de comprovar que estiguin com a mínim en català.

Aquest Nadal, juguem en català!