Les Estrenes: és començada la promoció

Lo 6 de gener la delegació local de la Plataforma per la llengua organitzarà, com fa ja de diversos anys, Les estrenes, la festa dels Tres Reis. En setmana, els voluntaris de l'entitat han portat los cartells en totes les escoles alguereses per tendre la màxima difusió.

Divendres 6, de les hores 10.00, los voluntaris de l'associació distribuiran gratuïtament les taronges i la primera estrena. L'estrena és un regal fet en ocasió de la Festa dels Reis d'Orient que tradicionalment portaven los dons. A l'Alguer els més petits aguarden los menuts, donats dels més grans amb una taronja, a la qual són fets talls. La finalitat de la manifestació és mantendre viva aqueixa festa, que ha acompanyat generacions d'algueresos. L'activitat siguerà acompanyada de l'animació musical d'Àngel Maresca, Lo barber, amb un repertori de cançons tradicionals alguereses i catalans lligades al Nadal i a la Festa dels Tres Reis. Enguany una gran novetat: l'important col·laboració del grup Scout Agesci Alghero 2, que freqüenta l'iglésia de Sant Miquel. Participarà tot lo grup, dels llops als educadors, que donaran vida als jocs tradicionals algueresos. Una atenció a la llengua i la cultura algueresa ja monstrada quan, al 2011, los scouts de l'Alguer han firmat l'acord per prendre part al projecte 4 Vents, un programa que posa en contacte totes les associacions scout dels territoris de llengua catalana. La manifestació fa part del calendari del Cap d'Any #mésqueunmes de la Fundació Meta i de l'Administració municipal.