Aquest Nadal, demanem joguines en català!

Com cada any la Plataforma per la Llengua del Maresme farà el repartiment de la Carta dels Reis d'Orient per als més menuts. El repartiment es realitzarà a Canet de Mar, Arenys de Mar, Calella i, com a novetat d'enguany, Arenys de Munt.

Amb aquesta acció fomentem que els nens i nenes tinguin present el català a l'hora de demanar els seus desitjos als Reis Mags. Perquè si no facilitem materials i eines amb els quals els més menuts es relacionin en català, qui ho farà? Cal fomentar l'ús del català des dels primers anys i en la primera socialització. Si juguen i escriuen des de ben petits en català contribuirem a fer que la nostra llengua estigui més normalitzada en l'espai públic i privat.
En aquestes dates de campanya de compres també us volem recordar que aquests darrers 14 anys la presència del català en els jocs i joguines ha passat del 3% al 8%, xifra que continua essent insuficient. En aquest àmbit queda molta feina per fer, sobretot de conscienciació a l'usuari.

Jugar en català és un pas més per poder viure plenament en la nostra llengua!

Les cartes als Reis es repartiran a partir del 15 de desembre a diferents establiments de les viles mencionades, així com en ajuntaments i biblioteques.