Patrícia Gabancho, el compromís de les lletres

La periodista i escriptora, compromesa amb el país i amb la llengua catalana, era membre del Consell Consultiu de la Plataforma per la Llengua

La Plataforma per la Llengua lamenta la mort de l'escriptora i periodista Patrícia Gabancho (Buenos Aires, 1952 - Barcelona, 2017).

Des de la seva arribada a Catalunya procedent d'Argentina, el 1974, Patrícia Gabancho ha estat una activista didàctica i una escriptora d'èxit. Entre la vintena de volums publicats hi ha llibres com Crònica de la independència (2009) o La néta d'Adam (2012). Així mateix, la seva presència en tertúlies de diversos mitjans de comunicació i la seva faceta d'articulista l'han convertit en una opinadora de referència.

Amb una intensa implicació en la societat civil a través d'entitats com l'Ateneu Barcelonès, Patrícia Gabancho era també membre del Consell Consultiu de l'ONG del català, on aportava la seva experiència i el seu criteri.

Entre d'altres actuacions, el 2015 havia col·laborat a analitzar els reptes del món editorial en català, tot aportant el seu punt de vista en un sector, el del llibre, que coneixia bé.

També és una de les personalitats que el 2016 participà a la campanya 10.000 veus pel català que la Plataforma per la Llengua va impulsar per afavorir l'ús social del català en tots els àmbits.

Des de l'entitat donem el nostre condol a familiars i amics i animem a rellegir els seus llibres.