"Mans manetes" el llibre-disc de cançons tradicionals i infantils alguereses

La Plataforma per la Llengua, l'ONG que des de fa 24 anys treballa per la normalització plena de la llengua catalana arreu del domini lingüístic, editarà el mes vinent un llibre-disc de cançons tradicionals i infantils alguereses cantades per nens algueresos i que han estat actualitzades i modernitzades pels principals artistes de la cançó catalana.

L'ONG del català farà arribar uns 10.000 exemplars del llibre-disc a totes les llars alguereses a través de la distribució gratuïta d'aquest projecte entre tots els minyons i mestres de les etapes educatives obligatòries.

Amb l'objectiu d'oferir a les noves generacions d'algueresos -que no gaudeixen de cap tipus d'ensenyament institucional en llengua catalana a l'escola- un producte cultural d'homenatge a la cultura algueresa, la Plataforma per la Llengua està treballant en l'edició d'un llibre-disc de cançons populars en català adaptades i modernitzades. Mans manetes. Paraules, cançons i veus de minyons és un recull de cançons acompanyades d'un llibre pedagògic pensat tant per a alumnes com per a professors de l'Alguer.

Per a ajudar-nos a finançar aquest projecte, l'ONG del català posa en marxa una campanya de micromecenatge. Col·laborant amb una petita aportació en aquest projecte, ens ajudareu a finançar-lo i en la tasca de recuperació i promoció de la llengua catalana a l'Alguer.
Tots els donatius que siguin superiors a 20 € rebran una recompensa:

- Donatiu de 20 €: exemplar del llibre-disc Mans manetes
- Donatiu de 30 €: exemplar del llibre-disc Mans manetes + dues entrades per al concert de presentació
- Donatiu de 35 €: exemplar del llibre-disc Mans manetes + una samarreta "Parl lo català"
- Donatiu de 45 € o superiors: exemplar del llibre-disc Mans manetes + una samarreta "Parl lo català" + dues entrades per al concert de presentació

Els concerts de presentació se celebraran a Tarragona, el 23 de desembre del 2017, i Barcelona, el 23 de març del 2018, i podreu escollir la ciutat on voleu anar.

Amb el llibre-disc Mans manetes, no només facilitarem una eina pedagògica i cultural als minyons de l'Alguer, sinó que també donarem a conèixer aquest repertori popular de cançons alguereses i l'estendrem al conjunt del domini lingüístic català, en tant que patrimoni cultural compartit.

La producció artística del disc i l'espectacle és a càrrec dels catalans Marc Serrats (Xerramequ) i Raph Dumas, conjuntament amb l'artista alguerès Claudio Gabriel Sanna. Les cançons són cantades per una coral formada per minyons ('nens', en alguerès) algueresos i un reguitzell de cantants de tot el domini lingüístic català, com Joan Garriga, Arnau Caparó, Carles Sanjosé (Sanjosex), Meritxell Gené, Pot Petit, Guillem Roma, Carles Belda, Neus Berenguer, Pau Elias (Aquafonia), Neus Berenguer, Mireia Vives, Xarli Oliveri Pau Alabajos, a més de l'alguerès Àngel Maresca, entre molts d'altres.
Mans manetes. Paraules, cançons i veus de minyons és una producció de la Plataforma per la Llengua amb la col·laboració de BarnaSants i amb el suport de la Generalitat de Catalunya. Des de l'ONG del català volem agrair la participació de l'Institut d'Estudis Catalans, el Municipi de l'Alguer, la Fondazione Meta, Alghero Turismo i l'Obra Cultural de l'Alguer.